رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: بودجه بافت فرسوده، حاشیه شهر و زیارت استان در سال جاری پرداخت نشده است.

بودجه زیارت، بافت فرسوده و حاشیه شهر در سال ۹۷ پرداخت نشد

رضا جمشیدی به قدس اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ برای طرح‌های مهمی چون ساخت آزاد راه حرم تا حرم، بهسازی بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد وتوسعه خدمات زیارتی درخواست تخصیص اعتبار نموده بودیم که در نهایت برای هرکدام از این طرح‌ها اعتباری در نظر گرفته شد.

  هیچ مبلغی تخصیص نیافته

وی افزود: برهمین اساس برای آزاد راه حرم تا حرم مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، بافت فرسوده و حاشیه شهر۳۰۰ میلیارد ریال و برای زیارت ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که البته بودجه زیارت برای ۳ شهر مشهد، قم و شیراز بود.

وی ادامه داد: با این وصف با وجود پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون هیچ مبلغی از اعتبارات مصوب در این بخش‌ها به خراسان رضوی تخصیص نیافته است وعلاوه بر این موارد در بودجه سال جاری ردیفی برای بهسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه کلانشهرها و کلانشهرهای مذهبی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و ردیف دیگری با عنوان بازآفرینی شهری با اعتبار ۲ هزار و ۸۵ میلیارد ریال به تصویب رسیده است که متأسفانه در این دو بخش نیز شرایط مشابهی حاکم بوده و تخصیص اعتباری از این محل‌ها صورت نگرفته است.

  پرداخت ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای

جمشیدی ادامه داد: در سایر بخش‌های بودجه استان شرایط نسبتاً مطلوب بوده و در مجموع حدود ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان رضوی پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در خصوص میزان ارقام تخصیصی اعتبارات در بخش‌های مختلف گفت: از اعتبار مصوب ۱۹۳ میلیارد ریالی امورخدمات عمومی تاکنون ۱۴۲ میلیارد ریال و از اعتبار۴۰ میلیارد ریالی امور دفاعی و امنیتی ۲۶ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: اما در بخش امور آموزش و پژوهش حدود یک سوم اعتبارات پرداخت شده چرا که از رقم یک هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب تنها ۵۱۶ میلیارد ریال تخصیص یافته است وهمچنین از اعتبار ۵ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریالی امور اقتصادی نزدیک به نیمی از آن با رقم ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی افزود: در برخی بخش‌ها نیز میزان ارقام تخصیص یافته بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب می‌باشد که از آن جمله می‌توان به حوزه امور رفاه اجتماعی اشاره کرد که از مجموع اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریالی آن بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال آن به استان پرداخت شده است و یا در حوزه امور سلامت از اعتبار ۸۰۷ میلیارد ریالی مصوب تاکنون بیش از ۵۲۲ میلیارد ریال اختصاص یافته و یا از ۵۴ میلیارد ریال اعتبار امور محیط زیست ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گفته جمشیدی اعتبارات امور فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری استان در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون نزدیک به نیمی از آن پرداخت شده است.

لازم به ذکر است که رضا جمشیدی مدتی پیش در مصاحبه با رسانه‌ها در خصوص اعتبارات جاری و عمرانی استان نیز گفت: اعتبارات جاری و عمرانی تا پایان آذر ماه سال جاری ۲۰۴۱ میلیارد تومان است که از این رقم مبلغ ۱۲۰۲ میلیارد تومان آن یعنی ۵۹ درصد آن تخصیص یافته است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.