مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیشترین سهم آلودگی در واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان در حوزه آب است.

بیشترین آلودگی محیط زیست خراسان رضوی در حوزه آب است

به گزارش قدس آنلاین،   تورج همتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری۴ هزار و ۳۴۴ نوبت پایش از منابع محتمله آلاینده از سوی کارشناسان محیط زیست و با بهره گیری از توان آزمایشگاه های معتمد  در راستای اجرای برنامه پایشی منابع محتمله آلاینده و تدوین فهرست صنایع آلاینده صورت پذیرفته است.

وی افزود:۱۲۳۴ نوبت پایش با استفاده از اجرای برنامه خوداظهاری از سوی آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام پذیرفته و سهم کارشناسان محیط زیست در پایش های صورت گرفته بیش از سه برابر سهم پایش از طریق خوداظهاری آزمایشگاه معتمد بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  ادامه داد:سهم منابع آلاینده استان بر اساس پایش های صورت گرفته عبارت از ۴۲ درصد آلایندگی در موضوع آب، ۳۳ درصد در موضوع خاک و پسماند و ۲۵ درصد در موضوع هوا بوده است و بر این اساس می توان گفت بیشترین سهم آلودگی در واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان به موضوع آلودگی آب بر می گردد.

وی گفت:از مجموع ۱۲۳۴ مورد خوداظهاری صورت گرفته، ۷۴۳ مورد در حوزه فاضلاب و پسماند و ۴۹۱ مورد درحوزه هوا بوده است و ۸۲۱  اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای متخلف صادر شده است.

همتی تاکید کرد:درخصوص رسیدگی به شکایات دریافتی نیز ۱۵۶ مورد شکایت از سوی اداره نظارت و پایش این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۷۰ مورد آن درحوزه شهرستان مشهد بوده است.

وی تصریح کرد: پایش های شبانه در کنترل و تقویت نظارت بر واحدهای آلاینده بسیار موثراست و از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ نوبت پایش شبانه از واحدهای درحال فعالیت درسطح استان صورت گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: دریک طبقه بندی، بیشترین میزان کنترل و نظارت محیط زیست  بارقم ۲۸۱ به زباله گاه های شهری و روستایی سطح استان مرتبط است و پس از آن پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی با بیشترین فراوانی و برابر ۱۱۱ نوبت و نیز پایش کشتارگاه های دام و طیور سطح استان با ۱۰۸ نوبت پایش قرار دارد.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.