تیم ملی بسکتبال ایران درحالی فردا بدون ستاره‌های خود به مصاف ژاپن می‌رود که در صورت کسب امتیاز کامل، حضور خود در جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین را نهایی خواهد کرد.

ایران - ژاپن؛ میخ آخر بر تابلوی صعود تیم ملی به جام‌جهانی بسکتبال

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برای ایران از فردا وارد پنجره ششم و پایانی می شود. تیم ملی بسکتبال کشورمان در این مرحله از رقابت ها میزبان دو تیم ژاپن و استرالیا است که هر یک با موقعیت های متفاوت در گروه F مسابقات قرار دارند. 

استرالیا با ۱۹ امتیاز از مجموع ۱۰ دیدار خود در صدر جدول قرار دارد و صعودش را به جام جهانی قطعی کرده است. ژاپن اما با ۱۶ امتیاز سومین تیم گروه است و برای کسب سهمیه نیازمند کسب امتیاز لازم از پنجره پایانی مسابقات انتخابی است. 

در این میان تیم ملی بسکتبال ایران وضعیت متفاوت نسبت به حریفان پیش روی خود دارد؛ ملی پوشان کشورمان که از مجموع ۱۰ دیدار گذشته خود صاحب ۷ برد شده و نتیجه ۳ دیدار را هم واگذار کرده اند تا صعود به جام جهانی را تا حد زیادی قطعی کرده باشند اما برای اینکه اما واگرها از مسیر بسکتبال ایران و برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ برداشته شود، تیم ملی کشورمان باید از دو دیدار آتی خود، حداقل امتیاز کامل یک دیدار را به دست بیاورد. 

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۱۷ امتیاز در رده دوم جدول گروه F قرار دارد. در صورتیکه ایران نتیجه هر دو دیدار خود در پنجره ششم را واگذار کند، وضعیت تیم کشورمان در مقایسه با تیم چهارم گروه مقابل به لحاظ مجموع امتیازات و معدل گل تعیین کننده خواهد بود. لبنان در حال حاضر تیم چهارم گروه E  است که یک پیروزی و یک امتیاز کمتر از تیم ایران دارد. 

این در حالی است که اگر تیم ملی بسکتبال ایران بتواند یکی از دو دیدار آتی خود را با برد پشت سر بگذارد، هیچ ابهامی در صعوش به جام جهانی باقی نمی ماند و به نظر می رسد دیدار با ژاپن بهترین فرصت برای این مهم است. 

ژاپنی ها که در رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال ۲۱ پله پایین تر از ایران و در رده چهل و هفتم قرار دارند در دیدار رفت رقابت های انتخابی جام جهانی در حضور تماشاگران شان تیم ملی ایران را شکست دادند با این حال به نظر می رسد شکست شان در دیدار برگشت و توسط ملی پوشان ایران دور از دسترس نباشد. تیم ملی ژاپن روز گذشته به تهران سفر کرد. این تیم پش از سفر به ایران در لبنان دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی این کشور برگزار کرد و در هر دو دیدار هم متحمل شکست شد. 

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن ساعت ۱۸ پنجشنبه در تالار آزادی برگزار می شود. برای این دیدار ستاره های بزرگی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی در ترکیب تیم ملی حضور ندارند اما تیم ملی امیدوار است بتواند از موقعیتِ دیدار خانگی و حضور تماشاگران برای کسب امتیاز کامل این دیدار و نهایی کردن حضورش در جام جهانی استفاده کند. 

جدول رده بندی گروه F مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی به شرح زیراست:

گروه F
۱- استرالیا (۱۰ بازی، ۹ برد، یک باخت، ۱۹ امتیاز)
۲- ایران (۱۰ بازی، ۷ برد، ۳ باخت، ۱۷ امتیاز)
۳- ژاپن (۱۰ بازی، ۶ برد، ۴ باخت، ۱۶ امتیاز)
۴- فیلیپین (۱۰ بازی، ۵ برد، ۵ باخت، ۱۵ امتیاز)
۵- قزاقستان (۱۰ بازی، ۴ برد، ۶ باخت، ۱۴ امتیاز)
۶- قطر (۱۰ بازی، ۲ برد، ۸ باخت، ۱۲ امتیاز)

در گروه E مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین، تیم های نیوزلند و کره جنوبی که در رده های اول و دوم قرار دارند صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده اند. چین هم که تیم سوم این گروه است به عنوان میزبان سهمیه لازم را در اختیار دارد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.