خوزستان- افتتاح۲۰۰۰کانون تخصصی و محلی خادمیاران رضوی در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفراس و با دستان آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در یکم اسفندماه سال ۱۳۹۷ انجام پذیرفت.

امام رضا، کلید افتتاح ۲۰۰۰ کانون خادم یاری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاینخوزستان یکی از استان هایی بود که در این امر با نمایندگی حجت الاسلام جلیل علی نژاد و با داشتن سه محور اشتغال، امداد و امور فرهنگی در این خادمیت که در سالن مخابرات استان برگزارشد حضور داشت.

اینجا دیگر عرصه خودنمایی شخص نیست

در سخنرانی این ویدیو کنفرانس، حجت الاسلام ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرکت خادم یاری با نام امام رضا می تواند بسیار موثر باشد، عنوان کرد: این خدمت متفاوت با همه خدمت ها است، زیرا در این نوع خدمت رسانی نگاه ماتریالیستی وجود ندارد؛ همچنین در کسب منافع و جلب توجه دیگران نیز نقشی ندارد و گاهی خدمت از نوع نگاه های انسان مدارانه است.

وی ادامه داد: امروز امکانی به وجود آمده که گروه های خدمت گذار با محوریت خدمت رسانی در قالب زن و مرد با کسوت های مختلف، مخلصانه مهارت های خود را در اختیار امام هشتم قرار داده اند. نوعی نوع دوستی و خدمت در خانه کوچکی که به بزرگی عالم با نام علی ابن موسی الرضا است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فیض وجود امام رضا هرروز بر جهان آشکار می شود، گفت: امروز به دست خادمان مخلص امام رضا علیه السلام هزاران خدمت صورت می‌گیرد و به نیازمندان می رسد که تبدیل به میلیون ها خدمت می شود. خادم یاری می تواند گستره بسیاری عظیمی در کشور ایجاد کند که قدسی بودن این حرکت به نام امام رضا است که حقیقتا جلوه < رحما بینهم > است.

وی افزود: این ۲۰۰۰ کانون با تخصص و اقلیم های مختلف، جهت انسجام آهنگ خدمت به وجود آمده اند که بزرگترین کمک به مسئولان کشوربرای محرومیت زدایی هستند، پس باید شکر گذار باشند که امام رضا این  امکان را برای آن ها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ابراهیم رییسی در پایان یادآور شد: با وجود این کانون ها حل معضلاتی مانند عقب ماندگی از تحصیل و عدم وجود بهداشت دور از دسترس نیست.  بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، نیروهای مسلح، استانداری ها و... تحت لوای علی بن موسی الرضا هستند و باید در این راه  خدمت گذار باشند.

با محوریت همکاری و مشورت پیش می رویم

حجت الاسلام جلیل علینژاد نماینده آستان قدس رضوی در استان خوزستان در پاسخ به این سوال که چگونه نتیجه کار کانون ها پیگیری می شوند، بیان داشت: ۳۰ کانون موضوعی و تخصصی با مشخص کردن سرکانون ها را به انجام رساندیم که با همه این ها ارتباط داریم و برای فعالیت ها برنامه ریزی کرده ایم.

وی در رابطه با کانون های محله ای گفت: کانون های محله ای نیز برای ما حائز اهمیت هستند زیرا  برای رسیدن به هداف ما و شناسایی موارد مورد تایید آستان، کمک شایانی می کنند.

نماینده آستان قدس رضوی در استان خوزستان افزود: به سرکانون های خود ابلاغ کار نمی کنیم، بلکه طی ارتباط هایی که با آن ها داریم ایده می گیرم و با محور مشورت و همکاری پیش می رویم. بیش از ۴ هزار نفر را در این خادمیت ها سازماندهی می کنیم که سیل ثبت نام کنندگان بیش از این ها است.

حجت الاسلام علینژاد ادامه داد: ۱۵ کانون امدادی در قالب رفع محرومیت های تحصیلی و ۱۵ کانون موضوعی در قالب فرهنگی و هنری داریم. سال آینده توجه بیشتری به مسئله اشتغال خرد و همکاری با سرپرست خانوارها انجام  می‌دهیم اما نه در قالب اعطای وام.

وی در تشریح فعالیت خدام آستان قدس رضوی، عنوان کرد: ۱۵هزار کیف، لوازم تحریر و ۱۰ هزار پک های غذایی در ابتدای سال تحصیلی، همچنین حمایت از مواکب در اربعین حسینی، امداد رسانی به سیل دشت آزادگان و اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم در اهواز از جمله کارهای رضایت بخش خادمان بوده است.

نیاز به تبلیغات بیشتر 

احمد سراج معاون فرهنگی شهرداری اهواز که در این نشست مسئولیت خادم یاری تخصصی هنری استان خوزستان به وی اعطا شد، بیان کرد: افراد علاقه مند به ارائه خدمات هنری خود به آستان قدس رضوی، می توانند وارد سایت آستان شوند و با انتخاب گزینه های همیاری خود به این جامعه بپیوندند.

وی در خصوص لزوم انجام تبلیغات در زمینه جذب خدام هنری، گفت: در جلساتی که با هنرمندان داریم این موضوعات را مطرح و از آن ها دعوت به همکاری کردم. اما تبلیغات بیش از این ها باید صورت بگیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم به افرادی، مسئولیت کانون‌های مختلف اعطا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.