البرز - سرهنگ علی عسکری با اشاره به اینکه البرز از نظر کمیت مواد مخدر کشف شده رتبه دهم در کشور را دارد، گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۲ هزار معتاد متجاهر از سطح معابر شهری جمع آوری شده اند.

 جمع آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر تا پایان بهمن‌ماه در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ علی عسکری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز روز یکشنبه در نشست  خبری با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرماندهی انتطامی البرز در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری اظهار کرد: دراین مدت در مجموع ۱۳ تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که ازاین میزان بالغ بر ۳ تن و ۹۷۰ کیلوگرم در راستای انجام عملیات مشترک با استان های همجوار بوده است.

وی افزود: میزان کشفیات در سطح استان البرز ۱۰ تن و ۵۶ کیلوگرم از ابتدای سال جاری تا به امروز بوده است که از این مقدار ۷۷۴ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۹۴۷ کیلوگرم مرفین، ۵ تن و  ۸۸۳ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۱۳۵ کیلوگرم حشیش، ۳۵ کیلوگرم شیشه و باقی مانده کشفیات شامل سوخته، گل، شیره تریاک و دیگر موارد بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن ۳ تن و ۹۷۰ کیلوگرمی که در عملیات مشترک با استان های کشف کرده ایم، بالغ بر ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته ایم، افزود: آمار دستگیری ها در حوزه مواد مخدر در سال جاری، ۶۷۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر، تعداد ۱۹ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر توزیع کننده خرد مواد مخدر، ده هزار و ۸۶۵ نفر نگهدارنده مواد مخدر بوده است.   

سرهنگ عسکری به جمع آوری ۱۲ هزار نفر معتاد متجاهر از سطح البرز در یازده ماه سال جاری  اشاره کرد وگفت: دراین مدت۲۷۰ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده است همچنین ۴۵ باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان البرز شناسایی شده و سه قبضه سلاح  از این افراد کشف و ضبط شده است.

وی به اقدامات فرهنگی  پلیس مبارزه با مواد مخدر طی ۱۱ ماه سال جاری اشاره داشت و گفت:  طی ۲۶ مرحله اعزام کارشناسان به مدارس هدف را انجام داده ایم و بیشتر این مدارس در مناطق حاشیه ای البرز واقع هستند همچنین بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز از نمایشگاه دائمی که در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دایر است دیدن کردند.

این مسئول در بخش دیگری ازسخنانش گفت:طی بازدیدی که سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته اند مقرر شد که بحث راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در البرز پیگیری شود و جزو اولویت های شورای هماهنگی استان البرز است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرزخاطرنشان کرد:برای ما اجرای طرح نوروزی و جمع آوری معتاد متجاهر که حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر طبق برآوردها در سطح استان البرز هستند در دستورکار قرار گرفته است که در این راستا اداره کل بهزیستی البرز تعداد ۲۶ کمپ ماده ۱۵ در قالب ماده ۱۶ آماده سازی کرده است.

وی افزود: امید است این کمپ های بهزیستی هر چه زودتر آماده شود تا طرح جمع آوری معتادان متجاهر را به دستور فرماندهی استان البرز در هفته آتی آغاز کنیم و تا پایان سال جاری و قبل از شروع سال جاری به اتمام برسد.

سرهنگ عسکری در خصوص پاکسازی نقاط آلوده در کلانشهر کرج گفت: از طریق ۳ سرکلانتری اقدامات لازم در این حوزه دنبال شده است به گونه ای که هر سرکلانتری یک روز در هفته برای پاکسازی ازکلانشهر کرج اقدام می کند.

وی  بااشاره به اینکه افغانستان در مجاورت ایران قرار دارد و این کشور حدود ده هزار تن برداشت مواد مخدر دارد، گفت: ارزان ترین راه برای ارتباط افغانستان با کشورهای دیگر در این حوزه از طریق ایران است  از این رو بیشترین کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز درپایان  خاطرنشان کرد:البرز از نظر کمیت مواد مخدر کشف شده رتبه دهم در کشور را دارد و سهم استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کشف مواد مخدر بسیار بالا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.