دبیر کمیسیون برنامه ‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل جدید از این پس هرگونه حمل و نقل دام خارج از ضوابط معمول و بدون مجوز به خارج از این استان قاچاق محسوب می شود.

هرگونه حمل و نقل بدون مجوز دام قاچاق محسوب می شود

به گزارش قدس آنلاین، رسول فرزادفر افزود: طبق بخشنامه ای که ۲۱ بهمن ماه امسال از سوی هیات وزیران ابلاغ شد ضوابط مربوط به خرید و فروش، حمل و نقل، نگهداری دام زنده مشخص شده است. بر این اساس حمل و نقل دام خارج از این ضوابط قاچاق بوده و علاوه بر ضبط دام، فرد خاطی مشمول جرائم قانونی و مجازاتهای تکمیلی خواهد شد.

وی همچنین به مرز مشترک خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان اشاره و بیان کرد: تاکنون قاچاق دام زنده ورودی از کشورهای همسایه به این استان یا قاچاق خروجی دام از خراسان رضوی به افغانستان و ترکمنستان رخ نداده است.

دبیر کمیسیون برنامه ‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: آنچه تاکنون در مورد دام در این استان مطرح بوده، خروج قابل ملاحظه آن از خراسان رضوی به دیگر استانهای کشور است. پیش از این قوانین در مواجهه با حمل و نقل غیرمجاز دام زنده و خارج از شبکه توزیع بازدارنده نبودند و خروج دام زنده از استان قاچاق محسوب نمی شد.

وی گفت: با دستورالعمل جدید هیات وزیران از این پس برخورد با حمل و نقل غیرمجاز و خارج از ضوابط قانونی دام بازدارنده بوده و این نوع جا به جایی قاچاق به شمار می رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.