معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با لایحه دولت در تعارض نیست و امکان رسیدگی همزمان هر دوی آنها در مجلس وجود دارد.

طرح استانی شدن مجلس با لایحه جامع انتخابات در تعارض نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری در خصوص لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه که با قید یک فوریت در جلسه سوم بهمن ماه در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده بود با یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و همزمان هم نمایندگان طرحی را راجع به انتخابات داشتند که مقرر شد به هر دوی این پیشنهادهای قانونی بصورت توأمان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات راجع به استانی شدن انتخابات است و دولت با اجرای آن موافق است، این طرح با لایحه دولت در تعارض و تناقض نیست.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه امکان رسیدگی به طرح اصلاح پاره ای از مواد قانون فعلی انتخابات و لایحه جامع انتخابات در مجلس وجود دارد، اظهار کرد: از نظر آئین نامه داخلی مجلس و با توجه به بررسی لایحه بودجه، رسیدگی به طرح ها و لوایح دیگر براساس تشریفات خاصی صورت می‌گیرد که در حال حاضر در آن شرایط ویژه نیستیم.

امیری افزود: به محض اینکه لایحه بودجه از تصویب مجلس گذشت، طرح نمایندگان و لایحه جامع انتخابات دولت که با یک فوریت به مجلس ارسال شده توأمان رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص آثار تصویب لایحه جامع انتخابات بیان کرد: با تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون، قانون قبلی و تمام قوانین مربوط به انتخابات ملغی و بدون اثر خواهند بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.