معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طرح سفیران گردشگری در مدارس نواحی هفت گانه آموزش و پرورش و منطقه تبادکان مشهد در اسفندماه ۹۷ اجرا می‌شود.

اجرای طرح سفیران گردشگری در آموزش پرورش مشهد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از دانش‌آموزان گروه‌های پیشتاز دختر و پسر 16 مدرسه منتخب نواحی هفتگانه آموزش و پرورش و منطقه تبادکان استفاده می‌شود.
وی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی و تدوین برنامه‌های طرح گردشگری و زیارت که در تاریخ چهار اسفند ماه برگزار شد بیان کرد: در این جلسه که با حضور کارشناسان سازمان دانش آموزی و مربیان و مدیران ۱۶ مدرسه منتخب آموزش پرورش و کارشناسان معاونت گردشگری و زیارت برگزار شد ضمن معرفی طرح و بیان اهمیت و اهداف، در رابطه با شیوه و کیفت اجرای آن بحث و تبادل نظر شد.
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: دانش آموزان در طی این طرح پس از آموزش و آشنایی با میراث غنی و ارزشمند تاریخ کهن خراسان و اماکن گردشگری و زیارتی شهر مشهد، به انتقال آموزه‌های خود به درون خانواده، دوستان و آشنایان می پردازند. به این ترتیب، فرهنگ گردشگر پذیری و زائر پذیری، نگهداری از آثار و ابنیه تاریخی، حفاظت از محیط‌زیست و جاذبه‌های طبیعی گردشگری، اهمیت صنایع دستی و هنرهای سنتی جزو دغدغه‌های خانواده‌ها می شود.
نرگس شالچیان ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت‌جو در امر زیارت و گردشگری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.