نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیران مشهد گفت: معمولا در ایام پایان سال از 27 اسفند ماه تا چهارم و پنجم فروردین ماه، عمده ظرفیت‌ها به اشغال 90 درصدی می‌رسد و از هفته دوم، کاهش اشغال ظرفیت را شاهد هستیم.

اشغال 90 درصدی هتل‌آپارتمان‌های مشهد در پایان سال
به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی آجیلیان ، در خصوص میزان اشغال هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرهای مشهد در ایام نوروز و نظارت بر ‌آن‌ها اظهار کرد: معمولا در ایام پایان سال از 27 اسفند ماه تا چهارم و پنجم فروردین ماه، عمده ظرفیت‌ها به اشغال 90 درصدی می‌رسد و اگر بخواهیم محاسبه کنیم، به‌طور متوسط طی سالیان گذشته، در پایان سال ظرفیت اشغال واحدهای ما 65 تا75 درصد بوده است.
وی پیرامون تعداد هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرهای مشهد و سطح‌بندی آن‌ها ادامه داد: ما در مشهد 310 هتل‌آپارتمان داریم، هم‌چنین 350 مهمان‌پذیر دارای مجوز داریم. مهمان‌پذیرها به‌صورت درجه یک تا پنج طبقه‌بندی می‌شوند و هتل‌آپارتمان‌ها هم به‌صورت یک تا سه ستاره طبقه‌بندی می‌شوند.  ظرفیت هرکدام از آن‌ها هم در مجموع 30 هزار سقف در شب است.
نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیران مشهد تصریح کرد: طبق روال هر سال، اسفند ماه فصلی است که عمده همکاران ما هم در بخش مهمان‌پذیر و هم هتل‌آپارتمان مشغول بازسازی و نوسازی هستند و در این ایام غیرپیک، خودشان را برای ایام پایانی سال و ایام پیک مسافر آماده می‌کنند؛ به دنبال آن دستگاه نظارتی از جمله اتحادیه، بازرسی اتحادیه، بازرسی اتاق اصناف و سازمان‌های مرتبط با موضوع اقامت، بازدیدها و سرکشی‌های خود به واحدها را به جهت این که بتوانند بهترین خدمات را در پایان سال و ایام پیک سال، به مسافرین و زائرین داشته باشند، شروع کرده‌اند.
آجیلیان خاطرنشان کرد: ما در بحث اتحادیه هم به صورت مستقل و هم مشترک با اتاق اصناف و سازمان صنعت بازرسی مشترک داریم، هم‌چنین با اداره اماکن نیز بازدید و بازرسی مشترک داریم و به تبع آن ستادی وجود دارد که زیر نظر استانداری و فرمانداری است و همکاران ما در قسمت بازرسی اتحادیه با بقیه دوستان در آن مکان، تحت عنوان ستاد خدمات سفر، همکاری و تعاملات فی مابین را به جهت بازرسی از واحدها انجام می دهند.
افزایش قیمت جدیدی برای شب عید نداریم
وی در خصوص افزایش قیمت‌های هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها بیان کرد: یک‌سری افزایش قیمتی طبق روال و در حد 15 درصد وجود داشته که در مهر ماه 97 تقاضا داده شد و این افزایش قیمت معمولا مربوط به ایام مهر ماه به این طرف بوده و برای شب عید افزایش قیمت جدیدی نداریم.
نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیران مشهد عنوان کرد: مطلبی که به نظر می‌آید در دستگاه رسانه‌ای باید روی آن به‌ویژه در سطح کشور کار شود، این است که اگر زائرین و مسافرین بتوانند در هفته دوم سال به مشهد سفر کنند، قطعا هم می‌توانند خدمات خوبی را در مشهد دریافت کنند و هم می‌توانند زیارت راحت‌تر و آسان‌تری را داشته باشند؛ با اطلاع‌رسانی خوبی که رسانه می‌تواند انجام دهد، می‌توان این مسأله را محقق کرد.
آجیلیان گفت: دوم این که به زائرین و مسافرین گوشزد شود که حتما برای رزرو و اقامت خودشان، سراغ واحدهای رسمی بروند که به تعداد کافی و در تنوع، قیمت‌های مختلف و ارزان وجود دارد و به سمت واحدهای غیررسمی یا راهنماهای غیرمجاز نروند تا با مشکلاتی که ما عمدتا در ایام پیک سال با آن مواجه هستیم و مربوط به واحدهای غیرمجاز است، مواجه نشوند و سفر خوبی را به خاطرات خودشان اضافه کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.