العربیه اعلام کرد با وجود فشار های ترامپ به اوپک و همپیمانانش مبنی بر افزایش تولید نفت اما این سازمان و همپیمانانش بر تعهدی که در خصوص کاهش تولید نفت دادند استوارند.

اوپکی‌ها در مقابل فشارهای ترامپ مقاومت کرده اند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، العربیه اعلام کرد با وجود فشار های ترامپ به اوپک و همپیمانانش مبنی بر افزایش تولید نفت اما این سازمان و همپیمانانش بر تعهدی که در خصوص کاهش تولید نفت دادند استوارند.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده است که سازمان اوپک و همپیمانانش ملزم به اجرای توافقی هستند که براساس آن کاهش تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای نفت را در دستور کار خود قرار داده اند.این توافق در حالی اجرایی شده است که ونزوئلا نیز مورد تحریم های نفتی آمریکا قرار گرفته است و با این شرایط آمریکا به دنبال افزایش تولید نفت اوپک به خصوص عربستان و همپیمانانش است که ظاهرا این کشور ها نیز به تعهدشان به اوپک پایبند هستند.

الیور جاکوب یکی از تحلیلگران بازار نفت که شاغل در شرکت پتروماتریکس است گفت: با این وجود عربستان و دیگر اعضای اوپک به غیر از ایران در کاهش تولید نفت محتاطانه عمل می کنند زیرا به دنبال این هستند تا قیمت نفت نیز شرایط با ثباتی داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران به دلیل تحریم ها نمی تواند اوپک را همراهی کند و ونزوئلا نیز که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است در چنین شرایطی بازار نفت را به هم می زند از این جهت ترامپ سعی دارد تا فشار کمبود نفت ونزوئلا را به دوش عربستان بیاندازد که این کشور تا کنون مقاومت کرده است زیرا بودجه عربستان با نفت ۷۸ دلاری تامین خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.