یزد - دکتر تقوائی گفت: اهداکنندگان خون با پیوستن به پویش "عیدانه اهدای خون" در ایام پایانی سال با اهدای خون بهترین عیدی را به بیماران هدیه نمایند.

"اهدای خون" بهترین عیدی به بیماران نیازمند است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد، نقی تقوائی مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهارداشت : استقبال جهت اهدای خون از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه خوب بوده و در یازده ماه گذشته ۳۹هزارو ۵۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش اهدای خون داشته ایم که جای تقدیر و تشکر از اهداکنندگان عزیز را دارد که در این امر خیر مشارکت می کنند.

وی با اشاره به روند افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی در ایام پایانی سال افزود: در ایام پایان سال عموم مردم به دنبال کارهای شخصی و آماده شدن برای سال نو هستند و مراجعه جهت اهدای خون کاهش می یابد در حالی که نیاز به خون و فرآورده های خونی در هر زمان وجود دارد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.

تقوایی با اشاره به مراکز فعال خونگیری در ایام تعطیلات نوروز گفت: در روزهای بیست و نهم اسفند ۹۷ ، سوم و چهارم و دوازدهم فروردین ۹۸ پایگاه مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر از ساعت ۸ لغایت ۱۳ فعال است و هموطنان و اهداکنندگان می توانند با مراجعه به این مرکز اهدای خون نمایند.

وی درخصوص وضعیت اهدای خون در استان تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده های خون دراستان در وضعیت مناسیب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع استان های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آنها نیز هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند  اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.