معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از تلاش مدیریت شهری برای رفع گره‌های ترافیکی بولوار وکیل آباد با احداث چند روگذر و مسیر جدید خبر داد.

تلاش برای رفع گره‌های ترافیکی بولوار وکیل‌آباد با احداث مسیرهای جدید
به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی با بیان این مطلب، در برنامه زنده تلویزیونی "اشاره" که با موضوع گره‌های ترافیکی شهر از شبکه سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: بولوار وکیل اباد در ایام تعطیل به دلیل حجم بالای تردد، شاهد بروز گره‌های ترافیکی گاها سنگین است که تا بولوار هاشمیه نیز امتداد می‌یابد. به همین دلیل برای رفع مشکل ترافیک در این محدوده، پیشنهاداتی ارائه شده تا از عرض آیلند وسط بولوار کم شود یا طول زیرگذر برونسی ادامه یابد و به عنوان یک لاین در اختیار خودروها قرار گیرد و غیره.
 
وی ادامه داد: همچنین تقاطع میدان نمایشگاه در سال آینده زیربار عملیات عمرانی می‌رود و راهی به موازات بولوار وکیل‌آباد احداث می‌شود تا بار ترافیک از میدان نمایشگاه به سه راهی طرقبه شاندیز منتقل شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خیابان مهدیه شاندیز را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم تا مشکل بخشی از ترافیک بولوار وکیل آباد با بازگشایی این مسیر باز شود.
کاظمی با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ میلیون مترمربع معابر اصلی و فرعی در مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیابان‌های شهر دارای ظرفیت مشخصی است و امکان تعریض خیابان‌ها بیش از اندازه وجود ندارد. پس باید استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و پیاده محوری مورد توجه قرار گیرد تا با مشارکت شهروندان شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی نباشیم.
وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ترافیک شهر نقش دارند، اظهار کرد: تلاش می‌شود خطوط اتوبوسرانی و بی، آر، تی تقویت شوند و خطوط قطارشهری گسترش یابند. اما هنوز نتوانستیم از ظرفیت خطوط اتوبوسرانی و خطوط مترو به طور کامل استفاده کنیم.
عدم استفاده از ظرفیت کامل حمل و نقل عمومی در مشهد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود دارد، افزود: این تعداد اتوبوس می‌تواند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را روزانه جابه جا کند اما در طول روز تنها ۸۵۰ هزار نفر به کمک خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر جابه جا می‌شوند.
کاظمی بیان کرد: در خطوط ریلی نیز ظرفیت جابه‌جایی ۲۰۰ هزار نفر به صورت روزانه وجود دارد، اما از این ظرفیت به صورت کامل استفاده نمی‌شود.
وی در تشریح دلایل این موضوع، گفت: به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگسازی نیاز است. از سوی دیگر هزینه‌های تردد شهری با خودروهای شخصی با هزینه‌های فعلی سوخت به صرفه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به اجرای اقدامات موقتی اشاره کرد و گفت: زمانی‌که اجرای طرح ترافیک کلید خورد، محدودیت‌هایی ایجاد شد و حمل ونقل ریلی مورد توجه قرار گرفت. اما مجددا پس از مدتی شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی روی آوردند.
اجرای خط ۳ بی. آر. تی در سال آینده
کاظمی به وجود طرح‌های مصوب در سیستم حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: از آن جمله می‌توان به طرح مصوب ایجاد خطوط بی. آر. تی اشاره کرد.
وی ادامه داد: باید فضاهایی ایزوله شوند تا با سرعت مناسب و درگیری شهری حمل و نقل را انجام دهند.  
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه خط یک و ۲ بی. آر. تی اجرایی شده است، بیان کرد: خط ۳ نیز از محدوده قاسم‌آباد به سمت حرم مطهر و بولوار مصلی سرویس‌دهی می‌کند. اما اگر بتوان این خطوط را به صورت کامل اجرایی کنیم، شاهد حمل و نقل سریع خواهیم بود.
کاظمی به بروز اعتراضاتی از سوی کسبه محدوده اجرای خط ۳ بی. آر. تی اشاره کرد و گفت: این امر سبب بروز بازنگری در طرح شد. برای این منظور پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه حداقل فضای موجود در اختیار حفظ شود و محل‌هایی مانند سرچهارراه‌ها که خطوط توقف دارند، لاین فرار احداث شود.
وی ادامه داد: طرح آماده شده دغدغه‌های همه کسبه دیده شده و امید است به زودی با مشارکت کسبه و افراد محلات، سال آینده آن را اجرایی کنیم.
ایجاد روگذر از بولوار شهید کلانتری به بولوار شهید ناصری 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به وجود ترافیک زیرگذرمیدان جهاد اشاره کرد و توضیح داد: با بازگشایی بولوار نماز شهروندانی که در مسیر غرب بولوار جهاد تردد می کنند، می‌توانند از روگذر میدان انتخاب مسیر کنند و راستگرد نمایند و به سمت بولوار نماز حرکت کنند.  
کاظمی افزود: خودروهایی که از کلانتری به بولوار ناصری و پیروزی می‌روند، دچار گره ترافیک زیر پل میدان تلویزیون می‌شوند از این رو مشاور گرفته شده و مطالعات در دست انجام است تا سال آینده روگذری از بولوار شهید کلانتری به بولوار شهید ناصری احداث شود.  
وی گفت: بدین ترتیب بار ترافیکی از بولوار کلانتری برداشته شده و به سمت بولوار نماز هدایت می‌شود و مشکل ترافیک میدان تلویزیون مرتفع خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.