قزوین_ حکمت الله هاشمی گفت: دوره آموزشی با عنوان کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات برگزار شد.

دوره آموزشی در حوزه کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات برگزار شد

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برنامه های مختلفی در جمعیت هلال احمر استان برگزار می شود که در این راستا، به منظور آموزش، حفظ و نگهداری تجهیزات امداد و نجات، یک دوره آموزشی با عنوان کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات با حضور ۳۰  نفر از مسئولین امداد و نجات شعب، راننده ها و امدادگران استان در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

وی با اشاره به محوریت آموزش های این دوره افزود: مهارت و تکنیک های استفاده از ست هیدرولیک ، پنوماتیک، اره های چند کاره، اره های چوب بر، زنده یابها، نکات ایمنی، سرویس و نگهداری این تجهیزات به فراگیران ارائه شد.

هاشمی بیان کرد: خدمت رسانی با کیفیت بالا با کاهش هزینه برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است از این نظر با رایزنی که با سازمان امداد و نجات انجام شد چهار متخصص در زمینه تجهیزات امداد و نجات را به استان دعوت کردیم که هم از حیث آموزش وهم تعمیر قطعات معیوب به ما یاری برسانند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت تجهیزات امداد و نجات بسیار زیاد است یعنی ست نجات هیدرولیکی که داخل یک خودروی نجات قرار می گیرد و در پایگاه ها خدمات رهاسازی را انجام می دهد بالغ بر دویست میلیون تومان هزینه دارد که به طبع این اقلام در تمام پایگاهها موجود است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های در دست اقدام، تست از نجاتگر راننده ها و امدادگران و در نظر گرفتن شایسته سالاری در تمام پایگاه ها و فعالیت های امداد و نجات با استفاده از نیروها با دانش روز و عملیاتی است تا بتوانیم در ارائه خدمات بسیار مطلوب عمل کنیم.

هاشمی عنوان کرد: سعی کرده ایم با برگزاری دوره های مختلف به جامعه هدف به سمت و سوی اهداف ذجمعیت هلال احمر حرکت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.