همدان- امین عبادی گفت: دانش و توانایی شرکت گاز ایران در سطحی است که می‌تواند از گاز و فرآورده‌های آن درآمد اقتصادی و ارزی برای ایران تامین کند.

خودکفایی ۹۸ درصدی شرکت گاز کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امین عبادی مدیرمنطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران، اظهار کرد: همه تلاش شرکت گاز ایران برای رسیدن به خودکفایی ۹۸ درصدی و حتی بیش از آن محقق شده است؛ اکنون شرکت گاز ایران آماده اجرای گام دوم موردنظر مقام معظم رهبری است.

وی در جشنواره دستاوردهای منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران در همدان، گفت: در گام دوم باید از  گاز برای توسعه اقتصادی  و ایجاد درآمد در کشور استفاده شود. گام اول  شرکت گاز توسعه  ظرفیت‌ها عمرانی  بود؛ هر چند همزمان با آن مسایل اقتصادی هم هدفگذای شده بود.

مدیرمنطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران ادامه داد: اکنون فرصت آنست که بعد از بهره‌مندی مردم ایران از نعمت گاز فرآوردهای آن برای ایران اسلامی ارزآوری داشته باشد؛ در توسعه اقتصادی منابع گازی کشور از ایده‌های جدید و نو دانشمندان و نخبگان دانشگاهی هم استقبال می‌کنیم.

عبادی افزود: اکنون در کشور حدود ۱۰  پالایشگاه گاز را برای ۳۰ هزار مبدا مصرف تولید می‌کنند تا خطوط انتقال آن را به محل مصرف برساند. اکنون با ظرفیت‌های ایجاد شده در خطوط انتقال ۸۳ نیروگاه به عنوان سوخت از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

وی ادامه داد: همچنین سطح دانش و توانایی شرکت گاز ایران در خطوط انتقال با همکاری سایر همکاران موجب شده است که یک هزار و ۱۳۵ شهر به این نعمت پاک خدادادی دسترسی داشته باشند؛ در پایان این مراسم از دستاوردهای برتر حوزه انتقال گاز در منطقه ۷ با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.