واقعیت‌های جالب و ناگفته‌ای درباره ونزوئلا وجود دارد که شاید پیش از این نشنیده و نخوانده باشید.

اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ونزوئلا، کشوری در شمال قاره آمریکای جنوبی است. این کشور با ۹۱۶ هزار و ۴۴۵ کیلومتر مربع سی و سومین کشور وسیع جهان است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۷، جمعیت ونزوئلا ۳۱ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر است که در ۲۳ استان آن پراکنده شده و بیشترین جمعیت در کاراکاس، پایتخت این کشور متمرکز است.

زبان رسمی ونزوئلا، اسپانیایی است و بیش از ۹۰ درصد جمعیت این کشور مسیحی کاتولیک هستند. پول رسمی ونزوئلا «بولیوار» است و این کشور اغلب با نام رسمی «جمهوری بولیواری ونزوئلا» شناخته می‌شود.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

جدا از شرایط اقتصادی که به واسطه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه این کشور ایجاد شده، ونزوئلا یکی از زیباترین و غنی‌ترین کشورهای جهان است. در ادامه به بررسی واقعیت‌های جالب و ناگفته‌ای درباره ونزوئلا پرداخته شده است که شاید پیش از این نشنیده و نخوانده باشید.

بهشت حیات‌وحش و گونه‌های گیاهی
ونزوئلا به واسطه طبیعت بکر و گونه‌های گسترده گیاهی و جانوری یکی از زیباترین کشورهای جهان است. در این کشور دو فصل وجود دارد گرم و خشک و گرم و مرطوب. بر اساس گزارش سازمان حفاظت از منابع طبیعی، ۱۷ کشور جهان «مگا دی وِرس» هستند و گونه‌های مختلف و زیادی از انواع گیاهان و جانوران در آن‌ها یافت می‌شود. ونزوئلا با ۸ منطقه آب و هوایی، یکی از کشورهای جهان با گونه‌های گسترده گیاهی و جانوری است و بیش از ۲۳ درصد خزندگان و ۵۰ درصد گونه‌های دوزیستان در جنگل‌ها و مراتع آن یافت می‌شود. منطقه تفریحی و گردشگری «لس لیانوس» بهترین مکان برای بازدید و تحقیق درباره پوشش گیاهی و حیات‌وحش ونزوئلا است.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

کشوری با مردم مهمان‌نواز و خونگرم
علی‌رغم تبلیغات منفی غرب علیه ونزوئلا و انتشار آمار دروغین درباره بالا بودن آمار جرم در این کشور، ونزوئلا یکی از مهمان‌نوازترین و خونگرم‌ترین مردم جهان را داراست. بسیاری از گردشگرانی که خاطرات خود از سفر به ونزوئلا را در پایگاه اینترنتی «بک پکر» به اشتراک گذاشته‌اند به ویژگی مهمان‌نوازی اشاره کرده‌اند. برخی از این گردشگران نوشته‌اند «هنگام صحبت کردن با آن‌ها (مردم ونزوئلا) می‌توان مهمان‌نوازی را در سخنان آن‌ها دید. مردم ونزوئلا همواره با روی گشاده و خندان از مهمانان خارجی استقبال می‌کنند».

بسیاری از مردم ونزوئلا از شوخی استقبال می‌کنند و تقریبا شوخ طبع هستند. با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از آن‌ها لهجه بد اسپانیایی را نمی‌پسندند و در صورتیکه گردشگری نتواند اسپانیایی را به درستی صحبت کند، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

۶۰ لیتر سوخت کمتر از یک سنت
ونزوئلا دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان است است و طبیعی است که بهای سوخت در آنجا ارزان و تقریبا رایگان باشد. شصت لیتر سوخت در این کشور هزینه‌ای حدود ۲ بولیوار [یک سنت] دارد. حدود ۸۰ درصد از نفت ونزوئلا نیز صادر می‌شود. فولاد، سیمان، آلومینیوم و محصولات کشاورزی دیگر اقلام صادراتی این کشور است.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

غذای سنتی ونزوئلا
معروف‌ترین غذای ونزوئلا که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است «پابیون کریئویو» (Pabellón Criollo) نام دارد و ترکیبی از برنج لوبیا، گوشت گاو خیس‌خورده در شیر است. «چیکا» (chicha) که از ترکیب برنج، ذرت و مالت درست شده، نوشیدنی بومی این سرزمین محسوب می‌شود.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

رعد و برق‌های ابدی
رعد و برق یکی از رایج‌ترین حوادث طبیعی در ونزوئلا است و بیشترین رعد و برق بر فراز دریاچه «کاتاتومو» به وجود می‌آید. زمانی که هوای سرد کوه با گرمای دریاچه برخورد می‌کند، رعد و برق ایجاد می‌شود. این پدیده در سال ۲۰۱۵ به ثبت در کتاب رکوردهای گینس درآمد. گفته می‌شود گاهی اوقات در طول شب بیش از ۱۰۰ هزار رعد و برق بر فراز این دریاچه به وجود می‌آید.

بلندترین آبشار جهان
آبشار آنجل با ۹۷۹ متر ارتفاع بلندترین آبشار جهان است که در جنگل دورافتاده پارک ملی کانایما در استان بولیوار ونزوئلا واقع شده است. این آبشار در سال ۱۹۳۵ کشف شد.

گفته می‌شود بیش از ۶۰۲ سازه تاریخی نیز در این کشور وجود دارد.

واقعیاتی از ونزوئلا که شاید پیش از این نمی‌دانستید+تصاویر

نکات دیگری که درباره ونزوئلا باید بدانید:

کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا برای نخستین بار به ساحل ونزوئلا قدم گذاشت.

برده‌داری در سال ۱۸۵۴ در ونزوئلا منسوخ شد. همچنین برای نخستین بار حکم اعدام در این کشور (در سال ۱۸۶۳) لغو شد.

ونزوئلا کشور باسوادی است؛ نرخ سواد در این کشور ۹۶ درصد است.

انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا هر شش سال یکبار برگزار می‌شود و قانون اساسی آن در سال ۱۹۹۹ تصویب شد.

پنج قوه مجریه، قضائیه، مقننه، شهروندی و انتخاباتی در ونزوئلا فعالیت دارند.

این کشور در سال ۱۵۲۲ مستعمره اسپانیا بود.

دریاچه ماراکایبو بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی است که ۲۰ تا ۴۰ میلیون سال قدمت دارد.

بر اساس آمارهای گالوپ، بیشتر مردم ونزوئلا در کشورشان احساس امنیت دارند.

مصرف الکل و ازدواج همجنسگراها در این کشور ممنوع است.

قبایل بدوی هنوز در این کشور زندگی می‌کنند.

آن‌ها در روز کریسمس با اسکیت به کلیسا می‌روند.

موسیقی ملی ونزوئلا ادغامی از موسیقی اسپانیایی و آفریقایی است.

بیش از ۲۰۶ سال از استقلال این کشور می‌گذرد.

بیس‌بال، ورزش محبوب مردم ونزوئلا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.