یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از نیمی از مشکلات ما هیچ ربطی به تحریم ندارد، بلکه محصول مدیریت‌ها است.

نیمی از مشکلات‌مان محصول مدیریت‌هاست، ربطی به تحریم‌ها ندارد
به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسین صفارهرندی در همایش تبیین گام دوم انقلاب که با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در آستانه مقدس امامزاده حمزه بن موسی الکاظم(ع) کاشمر برگزار شد، افزود: آنچه در روایات در خصوص ۴۰ سالگی آمده این است، زمانی که انسان به ۴۰ سالگی می‌رسد مستحب است عصا به‌دست بگیرد، چراکه این سن درواقع سن احتیاط و محافظه‌کاری است، البته ۴۰ سالگی که هیچ، بلکه ۵۰ ساله‌های امروز جامعه سرحال و اهل جست‌وخیز هستند، اما باید قبول کرد که به وادی برخورد محتاطانه‌تر نسبت به دوره‌های قبل رسیده است.

وی بیان کرد: ۴۰ سالگی سن بالغ شدن تجربه‌های انباشته و درایت ناشی از دریافت اطلاعات و دانش مختلف زندگی است و فردی که به این سن می‌رسد، بیشتر اهل حساب‌ و کتاب می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به رغم اینکه سن ۴۰ سالگی سن احتیاط است، اما در مورد انقلاب وقتی نگاه می‌کنیم با وجود اینکه پا به این عرصه گذاشته، اما همچنان رفتارهای بانشاط و ناشی از سرزندگی و جوانی در آن دیده می‌شود، این ‌یک استثنا برای انقلاب ایران است که در سایر انقلاب‌های دیگر صدق نمی‌کند.

وی گفت: انقلاب‌های دیگر وقتی تبدیل به نظام می‌شود و در یک فاصله نزدیک که از منشاء‌شان دور می‌شوند اهل احتیاط شدند. از سویی نظام مختصات، ملاحظات و پایبندی‌هایی دارد که از حالت نشاط انقلابی خارج می‌شود.

صفارهرندی بیان کرد: این موجب شده بسیاری دفتر انقلاب را می‌بندند و مدعی هستند حالا که تبدیل به ‌نظام شدیم به این دفتر احتیاجی نداریم  و در این خصوص برای ما نسخه‌های مشابهی تجویز می‌کنند، برخی‌ها که از ابتدا نگرش انقلابی نداشتند حرفشان این است که تا چه زمانی باید حرف انقلاب را بزنیم، آنها می‌گویند، انقلاب وسیله‌ای برای ساقط شدن نظام قبلی و تشکیل نظام جدید بود و باید دفتر آن را ببندیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: این گروه از افراد احساس نیاز به انقلاب نمی‌کنند و طبیعی است وقتی‌ که پای رهنمودهای این افراد بنشینیم، دفتر انقلاب وقتی بسته شود، این نظام یک هویتی مستقل از انقلاب نمی‌تواند داشته باشد، مگر اینکه مشابه با سایر نظام‌های جهان شود و از آنها کپی‌برداری کند.

وی گفت: افرادی که قبلاً نسبتی با انقلاب داشتند، خودشان جزو مؤسسین و بانی آن بودند و حالا می‌گویند هر چه تاکنون گفتیم بس است و از این به بعد عادی باشیم و مانند بقیه با آمریکا رابطه داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب در ۴۰ سالگی انقلاب برای روشن کردن موضوع، بیانیه دوم انقلاب را می‌نویسند برای روشن کردن و تبیین موضوع است.

وی با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب خود را با سایر کشورها مقایسه کردیم و براساس رتبه بندی‌ اعلام شده نشان داده در قیاس با بقیه چه پیشرفت‌هایی داشتیم، عنوان کرد: به رغم تمامی مشکلات و محدودیت‌ها و براساس اعلام مراکز علمی جهان رتبه علمی ایران در میان ۱۹۰ کشور، شانزدهمین است.

صفارهرندی گفت: سرعت علم در ایران نسبت به میانگین سرعت رشد علم در جهان ۱۱ برابر است که پیش بینی می‌شود اگر به همین منوال باشد این رتبه طی ۶ سال آینده جزء ۵ کشور اول جهان خواهیم بود.

وی بیان کرد: امروز کشوری که حرف اول و آخر را در خاورمیانه می‌زند براساس آنچه حتی خود دشمنان به آن اذعان دارند ایران است و این موجب شده ترامپ وقتی می‌خواهد با نیروهای خود در منطقه دیدار داشته باشد باید دزدکی و چراغ خاموش بیاید اما وزیر خارجه ایران از تمام عراق طی مدت پنج روز بازدید کرد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که قبلاً چه جایگاهی داشتیم و آیا اصلاً کسی ایران را می‌شناخت که بخواهد برای آن حوزه نفوذ تعریف کند؟ گفت: به رغم اینکه در گذشته وقتی اسم ایران می‌آمد کسی این کشور را نمی‌شناخت اما امروز وقتی که خبر تولید یک توربین ایرانی برای نصب در نیروگاه بزرگ برق‌رسانی منتشر می‌شود، این سؤال در اذهان آنان ایجاد می‌شود که آیا ایرانیان می‌توانند توربین تولید کنند؟

وی اظهار کرد: امروز به برکت این انقلاب و توانمندی‌های مختلف جوانان کار به‌جایی می‌رسد که شرکت ایرانی در مناقصه بین‌المللی در رقابت با رقبای ایتالیایی برنده می‌شود.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب به دلیل عملکرد مزدورانه شاه ملت‌های اطراف از ایران نفرت داشتند و از ما فاصله می‌گرفتند، امروز وقتی ملت‌ها ترازبندی می‌کنند نفرت از آمریکا در کشورهای اسلامی حدود ۷۰ درصد و محبوبیت ایران بیش از ۷۰ درصد است و این آمار نشان‌دهنده حوزه نفوذ ایران بوده که آمریکا با حسرت به آن اذعان دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بسیاری  از آن‌هایی که تا دیروز جرأت نمی‌کردند علیه آمریکا حرف بزنند، حالا با شکستن سد رعب و وحشت جرأت حرف زدن پیدا کردند و این محصول انقلاب است.
وی افزود: در شرایطی که انقلاب و نظام امروز در جایگاه افتخار و قدرت قرار دارد، آیا در ۴۰ سال دوم انقلاب باید دفتر قبل را ببندیم و کنار بگذاریم، با چه سرمایه‌ای آغاز کنیم؟

افتخاری با اشاره به اینکه ۴۰ سال دوم را مبتنی بر یافته‌های ۴۰ سال اول بنا می‌کنیم، افزود: البته همیشه انسان عاقل باید دنبال تصحیح عملکرد اشتباه خودش باشد و ما در این سال‌ها اشتباهاتی داشتیم و باید آن‌ها را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا که حاصل تجمع نیروهای سینه سوخته دوران دفاع مقدس است که بعد از اتمام جنگ این قرارگاه را تشکیل دادند، امروز پالایشگاه را از روی بروشور می‌سازند و رئیس‌جمهور کشور در مراسم افتتاح این مجموعه، در اوج تحریم‌ها و فشارها اعلام می‌کند که امروز در بنزین خودکفا شدیم، یا اینکه مدیریت جدید بانک مرکزی با نگاه جهادی دلاری را که به ۱۹ هزار تومان رسیده بود در اوج تحریم‌ها کاهش داد.

صفارهرندی ادامه داد: بیش از نیمی از مشکلات ما هیچ ربطی به تحریم ندارد، بلکه محصول مدیریت‌ها است، از آنجایی‌که ضعیف عمل کردند و مدیریت صحیحی انجام نشد، فکر می‌کردند با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌توانند مشکلات را حل کرد.

وی عنوان کرد: زبان حال مقام معظم رهبری برای ۴۰ سال دوم این است که فتوحات بزرگ انقلاب در راه است و تازه شروع شد، یعنی ۴۰ سال دوم چله بزرگ است که انتظارات بزرگ‌تری خواهید داشت، چراکه زیربناها بر ستون‌های برافراشته ساخته‌شده و تازه فتح‌های بزرگ شکل می‌گیرد.

صفارهرندی عنوان کرد: شرط فتوحات بزرگ آمادگی برای جایگزین کردن افراد بانشاط  به‌جای افراد خسته است، در این راستا باید با حفظ حرمت بزرگ‌ترها و عزیزانی که تجربه‌های گذشته‌شان سرمایه گران‌بهای نظام است از آنان در اتاق‌های فکر و جلسات مشورتی استفاده کرد و میانه میدان را به دست جوانان سپرد، بنابراین بزرگ‌ترها با محبت جوانان را هل بدهند و جوانان با حفظ حرمت بزرگ‌ترها دست آنان را ببوسند و تجربیاتشان را دریافت کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً به مسؤولان دفترشان تأکید داشتند تا افراد جوان را برای تصدی مسؤولیت پیشنهاد دهند که در راستای این نگاه به‌زودی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مرکز استان که دارای ۴۱ سال سن است در یکی از استان‌های کشور معرفی می‌شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.