رئیس دادگستری تربت حیدریه گفت: حمایت از ۲۰ کارآفرین دارای مشکل باعث جلوگیری از بیکار شدن ۷۰۰ کارگر در این شهرستان شد.

جلوگیری از بیکار شدن ۷۰۰ کارگر در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین ، محمد ابراهیم زاده چناری دوشنبه ظهر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در محل فرمانداری تربت حیدریه اظهار کرد: در کمیسیون قضائی رفع مشکلات واحدهای اقتصادی خراسان رضوی از ۲۰ کارآفرین دارای مشکل حمایت کرده‌ایم تا ۷۰۰ کارگر بیکار نشوند.

وی افزود: تاکنون محوریت توسعه در تربت حیدریه با حوزه کشاورزی بوده است و هنوز فعالیت جدی در بخش صنعتی انجام نگرفته است به طوری که برخی واحدهای اقتصادی راه اندازی شده در این شهرستان دچار ورشکستگی شده‌اند و پرونده‌های آنها درحال بررسی است.

رئیس دادگستری شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: مرجع قضائی از طرح استاندار خراسان رضوی که با هدف ایجاد توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم تدوین شده حمایت می‌کند و در این راستا دست کارآفرینان که در جنگ اقتصادی با دشمن، نقش خطیری برعهده دارند، را می بوسم.

وی گفت: همه در مسیر ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وظیفه داریم و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی قطعاً در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه و آبادانی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

همچنین نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های متعدد اقتصادی دارد که باید به آنها توجه شود، یکی از این ظرفیت‌ها، معادن منطقه سنگان با ذخیره تقریبی ۱.۲ میلیارد تن است اما چرخه اقتصادی آن در خراسان رضوی نیست و باید برای آن فکر شود.

سعید باستانی افزود: گردش اقتصادی سالانه سوغات زائر ۱۲ هزار میلیارد تومان است که عمده آن را کالاهای وارداتی از چین تشکیل می‌دهد درحالی که قابلیت تولید این محصولات در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی بیان کرد: حدود ۶,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی دو سال اخیر در تربت حیدریه انجام شده است که تا چشم انداز ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.