همدان- اسفندیار خزایی گفت: مردم باید در حفظ فضای سبز و توسعه منابع طبیعی بیش از گذشته مشارکت و همیاری خود را افزایش دهند.

منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز ملی درختکاری به صورت نمادین کاشت نهال در ملایر و همچنین دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای همدان را اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره براینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است، گفت: امسال و همزمان با هفته منابع طبیعی ۱۹ طرح با ۲.۵میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

خزائی اهداف اجرای این طرح‌ها را حفظ آب و خاک، تامین آب مورد نیاز دام، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و افزایش تولید علوفه و ارتقای کیفیت و بهبود معیشت مرتع داران و بهره برداران نام برد؛ همچنین کاشت درخت و حفظ آن بیشتر بر عهده مردم است و مردم باید تلاش  و همت و مشارکت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

وی گفت: برای حفظ منابع طبیعی استان کاشت گردو و بادام و آویشن را در دستور کار داریم و مردم هم ما را یاری میدهند؛ برای پیشگیری از ایجاد  و توسعه بیابان در استان هم ۵۰۰ هکتار گونه‌های گیاهی مانند آتریپلکس، قره داغ و غیره  کاشتیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.