دولت اردن پس از هفت سال با انتشار بیانیه‌ای از صدور مجوز عبور هواپیماهای این کشور از حریم آسمان سوریه خبر داد.

پروازهای اردن از آسمان سوریه پس از هفت سال از سر گرفته شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از هفت سال وقفه و همزمان با کنترل ارتش سوریه بر اکثر اراضی اشغالی، دولت اردن در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که هواپیماهای این کشور می‌توانند از آسمان امن سوریه عبور کنند.

کمیسیون مقررات پروازهای غیرنظامی با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد پس از ارزیابی‌های کامل خطرات پرواز، مجوز عبور  هواپیماهای اردن از آسمان سوریه صادر شده است.

این کمیسیون همچنین از شرکت‌های هواپیمایی که خواستار عبور پروازهای خود از حریم هوایی سوریه هستند خواسته به منظور تضمین سلامت پروازها برخی از مسائل از جمله استفاده از یک مسیر مشخص، پرواز با ارتفاع معین، و حفظ ارتباطات هوانوردی را رعایت کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که این کمیسیون همچنان در حال ارزیابی شرایط فرودگاه‌های سوریه به‌ویژه فرودگاه بین‌المللی دمشق است.

حکومت اردن سال ۲۰۱۲ و همزمان با آغاز جنگ داخلی در سوریه تمام پروازهای خود به این کشور را لغو کرد و یک سال بعد نیز سفیر خود را از دمشق فرا خواند. روابط دمشق-امان سال ۲۰۱۴ و پس از اخراج سفیر سوریه از اردن به طور کامل قطع شد.

با این حال با شکست کامل گروه‌های تروریستی تحت حمایت غرب و کشورهای عربی در سوریه، برخی از کشورهای عرب از جمله اردن طی ماه‌های اخیر در حال ترمیم روابط خود با دولت سوریه هستند.

اکتبر ۲۰۱۸ اردن یک گذرگاه مرزی مهم با سوریه را بازگشایی کرد که به مدت ۳ سال به علت جنگ داخلی سوریه بسته شده بود. همزمان یک هیئت پارلمانی اردن به دمشق سفر کردند و برای گفتگو درباره راه‌های بهبود روابط بین دو کشور با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.