یزد - سید مجتبی حسینی پور با بیان اینکه توسعه حمل و نقل استان یزد بعنوان قطب حمل و نقل کشورباید دردستورکارقراربگیرد گفت : افزایش کیفیت سفرهای ریلی و همچنین توسعه شبکه های حمل و نقل در استان از مهمترین طرح های الویت دار استان است.

توسعه شبکه‌های حمل و نقل از مهمترین طرح‌های الویت‌دار یزد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل راه وشهرسازی استان یزد،  سید مجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان، در نشست مدیران و دست اندرکاران ساخت و توسعه حوزه حمل و نقل استان، اظهارداشت: توجه به بخش حمل و نقل ریلی و توسعه آن بعنوان قطب حمل و نقل کشور باید مورد توجه قرار بگیرد و افزایش کیفیت سفرهای ریلی و همچنین توسعه شبکه های حمل و نقل در استان از مهمترین طرح های الویت دار استان است .

وی افزود : نتایج کارکارشناسی چنین نشست هایی به زودی در دستور کار شورای برنامه ریزی استان قرار خواهند گرفت و با نگاه خاص بر توسعه حمل ونقل استان هم درحوزه ریلی و جاده ای و هم در حوزه هوایی برنامه ها و طرح های خوبی را در استان تعریف خواهیم کرد . 

حسینی پور توجه به جایگاه شهریزد به‌عنوان یکی از برجسته ترین میراث جهانی، افزایش و توسعه کیفی و کمی زیرساخت های صنعت گردشگری و صنعت حمل و نقل در استان را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: بایدتمام تلاش ما درجهت افزایش توسعه ای این دو بخش مهم معطوف شود که می تواند نقش مهمی را هم در حوزه بار و هم در حوزه مسافر، ایفا نماید و موجب افزایش ارزش افزوده ناشی از فعالیت های مرتبط با این حوزه برای استان باشد. 

 وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان و جایگاه منطقه ای یزد در سطح کشور، باید تلاش کنیم دررقابت با استان‌های مجاور عقب نمانیم و با ارائه طرح های مختلف در حوزه حمل و نقل ریلی و جذب سرمایه گذار در این بخش کیفیت این بخش را افزایش دهیم.

سیدعباس مشکاتی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان نیز در این نشست به ابعاد  مهم توسعه حمل ونقل در استان پرداخت و گفت: جذب وتشویق سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند نقش مهم و سازنده  را در جهت توسعه این بخش ایفا نماید .

ارائه طرح های لجستیک و سندآمایش سرزمین درحوزه حمل ونقل ضروری است

داود دانشگر معاون مسکن وبازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان نیز گفت: با ارائه طرح های لجستیک و ارائه سند آمایش سرزمین درحوزه حمل ونقل بتوانیم آنچنان که شایسته یزد جهانی است به سوی پیشرفت و توسعه استان گام های موثری برداریم .

وی اظهار امیدواری کرد با ادامه چنین نشست های تخصصی و همگرایی مدیران و مسئولین استان  به توسعه صنعت حمل ونقل با محوریت حمل ونقل بار و مسافر با هدف معرفی قطب حمل و نقل کشور و کانون اتصال کریدور شمال جنوب کشور، در سند توسعه استان برنامه ریزی کنیم. 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.