پروژه بازپیرایی میدان راه‌آهن امشب و با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و برخی از اعضای شورای شهر مشهد به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه بازپیرایی میدان راه‌آهن مشهد

به گزارش قدس آنلاین، طرح ساماندهی میدان راه‌آهن مشهد با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال و مساحت ۳.۵ هکتار امشب به بهره‌برداری رسید. 

حدود ۲ هکتار از عرصه میدان راه‌آهن به ‌عنوان پلازای شهری و ۱.۵ هکتار برای حمل‌ و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است. همچنین ️پارکینگی با قابلیت ۹۲ جای پارک در این پروژه پیش‌بینی شده است.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در این مراسم اظهار کرد: میدان و ساختمان راه‌آهن از مهم‌ترین بناهای معاصر مشهد هستند. بنابراین باید عرصه‌ آنها هم در شان‌شان می‌بود. تلاش داریم این میدان الگویی برای سایر عرصه‌های باز باشد.

 وی ادامه داد: ️پروژه بازپیرایی میدان راه‌آهن نخستین پروژه‌ای است که قبل از افتتاح مورد بازدید معلولان شهر قرار گرفته به همین دلیل زمان بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد تا اشکالات را برطرف کنیم و یک میدان مناسب‌سازی شده برای معلولان ایجاد شود. در تمام پروژه‌هایی که بخواهیم افتتاح کنیم یا در مراحل طراحی آنها باشیم مناسب‌سازی شدن آنها برای معلولان را لحاظ خواهیم کرد.

شهردار مشهد یادآور شد: ️دکتر دانش‌دوست، طراح میدان راه‌آهن، طراح المان‌های زیادی در مشهد بوده‌اند.

در این مراسم از آقای یعقوب دانش‌دوست، طراح میدان راه‌آهن مشهد تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.