به گزارش قدس آنلاین، مسابقات سراسری کشتی با چوخه و انتخاب پهلوان سال ۹۷ در بخش طرقبه شهرستان بینالود برگزار و کامران رستمی پهلوان سال کشتی با چوخه کشور شد.

کامران رستمی با دریافت کمربند پهلوانی پهلوان سال کشتی با چوخه کشور شد

رئیس هیات کشتی با چوخه بسیج سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: کامران رستمی کمربند پهلوانی کشتی با چوخه کشور را دریافت کرد در این مسابقات که با عنوان یادواره شهدای ورزشکار خراسان رضوی برگزار شد کمربند پهلوانی هم به این ورزشکار مشهدی اهدا شد.

مجید خدیوی گلستانی افزود: محمد تیموری از تربت جام و محمد دهقان از کلات هم به ترتیب رتبه های دوم و سوم این مسابقه را از آن خود کردند.

رئیس هیات کشتی با چوخه بسیج سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در این مسابقات ۳۵ چوخه کار آزاد از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مرکزی و ایلام با هم رقابت کردند.

خدیوی گلستانی افزود: نفر نخست این مسابقه ۶۰ میلیون ریال هدیه نقدی و کمربند پهلوانی دریافت کرد و همچنین به مدت یک سال ماهیانه پنج میلیون ریال به عنوان حق سفره به او پرداخت می شود و به برگزیدگان دوم و سوم این مسابقات هم به ترتیب ۴۰ و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

چوخه، شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی به دور کمر خود محکم می‌ کنند. کشتی با چوخه از قدیم در شمال خراسان مرسوم بوده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.