کارشناس مسوول بخش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید ۲۶۴۰ تن تولید عسل در استان خبر داد.

تولید بیش از ۲۰۰۰ تن عسل در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مجید عاکف در خصوص تولید عسل در طول سال جاری، اظهار کرد: تعداد کلونی زنبور استانی ۳۳ هزار مورد بوده که از این تعداد ۲۶۴۰ تن تولید عسل صورت گرفته است.
وی ادامه داد: علاوه بر تولید عسل استان ما در تولید فرآورده‌هایی مانند ژل رویال، گرده گل، موم و بره موم نیز پیشتاز است.
کارشناس مسوول بخش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد بهره‌بردار و زنبورداران استانی ما ۳۰۰۰ نفر بوده، تصریح کرد: همچنین بیشترین کلونی زنبور در شهرستان مشهد بوده و بعد از آن به ترتیب شهرستان‌های چناران و نیشابور قرار گرفته است.
عاکف در خصوص صادرات عسل در سال جاری، خاطرنشان کرد: صادرات عسل از استان همچنان صورت می‌گیرد، برخی از این اقلام توسط زائرین به صورت چمدانی حمل می‌شود و اطلاعات آماری آن توسط سازمان دامپزشکی و گمرک قابل ارائه خواهد بود.
وی در خصوص کشورهای مقصد صادراتی، بیان کرد: بیشترین صادرات استانی ما از مرز پرویزخان صورت می‌گیرد که به کشورهای اربیل، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات صورت می‌گیرد.
کارشناس مسوول بخش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص قیمت عسل مرغوب، گفت: برای عسل قیمت واحدی نمی‌توان در نظر گرفت، زیرا عسل بر حسب آنکه از چه گیاهی گرفته شده تغییر قیمت پیدا می‌کند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.