مدیر بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۱۲ مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از ابتدای سال تاکنون در خراسان رضوی تعطیل شده است.

تعطیلی ۶۱۲مرکز غیر بهداشتی در خراسان رضوی / نظارت بر پارک های آبی

به گزارش قدس آنلاین، علی حسنی یزدی در مانور خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار همایش هتل خورشید تابان اظهار کرد: طرح نوروزی امسال از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر بهداشت فردی، ساختمان‌ها و کیفیت مواد غذایی توسط ابزار ویژه در اختیار کارشاسان به صورت آنلاین نمونه برداری شده و در صورت وجود موارد غیر بهداشتی اقدام قانونی لازم به انجام خواهد رسید.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به حساسیت شهر مشهد برنامه‌های نظارتی از اول اسفند شروع شده است و در سال گذشته در این طرح که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بود ۵۷۸ پرونده تشکیل و در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: سال گذشته ۱۷۱ تیم در طرح نورزی حضور داشتند که امسال به ۱۹۹ تیم افزایش یافته‌اند و سال گذشته در ایام نوروز بیش از ۴۶ هزار بازدید انجام شده است.

حسنی تاکید کرد: سال جاری نیز تا پایان بهمن ماه ۳۲۹ هزار ۲۵۷ بازدید انجام شده که در نتیجه آن ۶۱۲ مرکز و اماکنی که مسائل بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شد تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: هدف ما ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است و این شعاری است که سازمان بهداشت جهانی نیز آن را دنبال می‌کند و تمام تلاش ما بر این است که در طول سال و بویژه در ایام نوروز بیماری‌های ناشی از آب و غذا نداشته باشیم و مردم نیز امیدشان به ماست تا نظارت کافی و با دقت بر رستوران‌ها و غذای آنها بشود.

مدیر بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نظارت بر پارک‌های آبی نیز در این مدت به صورت ویژه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.