خراسان شمالی-علی عابدی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صنایع دستی استان صادر شد.

عرضه صنایع دستی خراسان شمالی در ۲۰ بازارچه نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۲۰ بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای میهمانان و مسافران نوروزی مهیا می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این بازارچه ها در قالب ۲۲۰ غرفه از ۲۷ اسفندماه جاری و در شهرستان های هشتگانه استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر بازارچه های صنایع دستی، ویژه برنامه های بازدید و کارگاه گردی در شهرها و روستاهای هدف گردشگری برای میهمانان و مسافران نوروزی انجام می شود، عنوان کرد: معرفی و عرضه صنایع دستی در تمام اقامتگاه های بومگردی استان از دیگر برنامه ها است.

معاون صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: برپایی این بازارچه‌ها در آشنایی با فرهنگ عشایر، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی، سوغات و هدایای استان به مسافران و زائران نوروزی و افزایش ماندگاری آنان در شهرهای استان موثر است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و سوغات در این بازارچه‌ها با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود، گفت: صنعتگران خراسان شمالی، نوروز ۹۷ در بازارچه‌های صنایع‌دستی استان، موفق به فروش ۸۱۲میلیون تومانی محصولات خود شدند.

عابدی با بیان اینکه صنایع ‌دستی خراسان شمالی با توجه به‌ حضور قومیت‌های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوعی چشمگیر دارد، از صادرات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی استان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

جشنواره آیین سنتی سمنوپزان در بجنورد برگزار می شود

علی مستوفیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری جشنواره آیین سنتی سمنوپزان در بجنورد خبر داد.

وی با بیان اینکه آیین سمنو پزان در این استان به عنوان یک میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است، گفت: به همین منظور برگزاری جشنواره هایی با هدف معرفی این میراث معنوی در استان برنامه ریزی شده است.

مستوفیان با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره سمنو در شهر درق که بهمن ماه سال جاری با استقبال گردشگران و علاقه مندان بسیاری مواجه شد، اظهار کرد: دومین جشنواره سال جاری در شهر بجنورد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره آیین سنتی سمنوپزان که جمعه ۲۴ اسفندماه جاری در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار می شود، با بازارچه فروش سمنو همراه خواهد بود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد و همچنین شورای اسلامی شهر و شهرداری درق در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.