سعید محمد از آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء برای اتمام ۲۲ کیلومتر از خط هفت با ۲۰ ایستگاه تا پایان سال ۹۸ و بهره‌برداری از آن خبر داد.

خط ۷، مظلوم‌ترین خط متروی تهران است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مراسم افتتاح ایستگاه هلال احمر و بهره‌برداری از بخش شمالی خط ۷ متروی تهران (۷ کیلومتر و ۳ ایستگاه از خط ۷ ایشتگاه هلال احمر، تربیت مدرس و صنعت) اظهار کرد: افتتاح پروژه در شرایط کنونی و تحریمها افتخاری است که حاصل شده است و موجب دلگرمی و امید مردم و یاس دشمنان می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: خطر هفت با ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه و همچنین ایستگاه‌های تقاطعی از ایستگاه‌هایی است که بسیار ویژه بوده؛ ضمن اینکه استانداردهای پدافند غیرعامل نیز در خط ۷ پیش‌بینی شده است. کاهش آلودگی هوا و ترافیک از مواردی است که مورد توجه مسئولان پروژه مترو بوده و اجرای این پروژه نیز می‌تواند مسئولان را در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند. برنامه‌ریزی کردیم تا سال آینده ۲۲ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه را در سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

محمد با اشاره به کملطفی‌های صورت گرفته نسبت به خط ۷ مترو گفت: این خط به خاطر کمبود منابع مالی مظلومترین خط هفت مترو محسوب می‌شود و ابتدای شروع این پروژه، مسئولان اولویت‌هایی را در سایر پروژه از جمله خط ۳، ۴ و شش و همچنین تونل توحید و پل صدر در نظر داشتند و کم‌لطفی‌هایی نسبت به این پروژه در بحث منابع مالی صورت گرفته است. امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم و همچنین شهرداری تهران سایر پروژه‌های شهری نیز به سرانجام برسد.

وی همچنین از بومی‌سازی قطعات به کارگرفته شده در مترو گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان و مهندسی، بومی‌سازیها را در کشور افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.