همدان- حسین فضلی گفت: با رویش مجدد طبیعت در آغاز فصل بهار مردم علاقه خاصی به چشیدن گیاهان خودرو و وحشی دارند که بعضا به دلیل نداشتن آشنایی با آثار و عوارض این گیاهان؛ مشکلات گوارشی جدی برای آنان ایجاد می‌کند.

قارچ وحشی نخورید

به گزارش قدس آنلاین، حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد: اکنون که الطاف پرودگار شامل حال کشاورزان و تولید کنندگان شده و شاهد بارندگی های بسیار خوبی نسبت به سنوات قبل هستیم و امکان رشد انواعی از قارچ ها در مزارع، باغات و مراتع وجود دارد  مردم توانایی تشخیص سمی یا غیر سمی این قارچ ها را ندارند.

وی با اشاره به آسیب‌های جدی که امکان دارد قارچ‌های سمی برای مردم ایجاد کند افزود: مردم در آغاز فصل بهار علاقه خاصی به چشیدن انواع گیاهان خودرو دارند و مردم از داشتن یا نداشتن عوارش آن مطلع نیستند.

وی تاکید کرد: به جد توصیه می‌کنیم که مردم از چشیدن و مصرف انواع قارچ‌های موجود در طبیعت بپرهیزند و اگر علاقه مند  به استفاده از گیاهان وحشی مانند قارچ‌ها  هستند باید دانش خود را در حوزه شناخت گیاهان خودرو و وحشی طبیعت افزایش دهند و با آگاهی کامل به مصرف این مواد غذایی روی بیاورند.

وی یادآور شد: اکنون یک واحد صنعتی بزرگ به ظرفیت ۲۰۰ تن در سال و ۵۱ واحد در غالب مشاغل خانگی به ظرفیت ۳۷۰ تن در زمینه تولید قارچ  در شهرستان همدان است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.