دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دو چالش عمده خوزستان در شرایط فعلی مدیریت ورود و خروجی سدهای استان است که امیدوارم به خوبی انجام شود.

چالش عمده خوزستان مدیریت ورود و خروجی سدها است

به گزارش قدس آنلاین، علی شمخانی بامداد چهارشنبه پس از جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از جلسه ستاد بحران در تهران مقرر شده بود که مسائل خوزستان با جدیت بیشتری دنبال شود و تلاش‌های خیلی خوبی طی دو روز قبل صورت گرفته بود.

وی افزود: برای ترسیم یک وضعیتی از آخرین چالش‌های موجود در استان در زمینه سیل و سیلاب، اقدامات صورت گرفته، اولویت‌ها، پیش بینی‌ها و احتمالات محتمل در اشکال مختلف، راهکارها و تقسیم کار بین سازمان‌ها سه شنبه شب به استان خوزستان سفر کردم.

شمخانی بیان کرد: همه اعضا از نشاط کاری و آگاهی نسبت به چالش‌های اصلی استان در این شرایط و چالش‌های پیش رو برخوردار بودند و هماهنگی لازم را نیز دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: امیدوار هستم که برای دو چالش عمده یعنی وودی و خروجی سدهای استان راهکارهای لازم اندیشیده شود، اگر این سدها نبودند شاید مشکلات جدی تری برای استان خوزستان پیش می‌آمد.

شمخانی تصریح کرد: خوزستان به دلیل رودخانه‌ها، کانال‌ها و نهرهای متنوع و ارتباط با دریای آزاد، تالاب‌ها، هورها و اراضی زهکشی شده، سرمایه غنی و طبیعی دارد که می‌تواند تأثیرات منفی سیل را به حداقل ممکن برساند.

وی عنوان کرد: امیدوار هستم که با مدیریت صحیح اقدامات مشکل جدی ایجاد نشود ولی مردم قطعاً باید این نگاه را داشته باشند که افزایش بارندگی‌ها طی چند روز اخیر و روزهای آتی ظرفیت‌های جدیدی برای روان آب‌ها فراهم می‌کند و باید با مدیران همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.