خراسان شمالی- انجام اقدامات اجرایی برای تامین نداشته ها و کمبودهای استان در بخش مقاوم سازی منازل مسکونی، راه ها و ابنیه های مربوط در مناطق روستایی در دستور کار استان در سال جاری خواهدبود.

برآورد اولیه خسارت سیل استان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی خراسان شمالی گفت: برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در خراسان شمالی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت: از ابتدای ۲۸ اسفند با ارتباط و پیگیری های معاون اول ریاست جمهوری با بنده و استان داشتند محاسبه اولیه میزان خسارت وارده اعلام شد و با توجه به دستورات سریع و قاطع رئیس جمهوری در وهله اول مبلغی برای کمک به سیل زدگان با تخصیص ۱۰۰ درصدی دریافت کردیم.
شجاعی ادامه داد : بنا بر برآوردهای اولیه انجام شده میزان خسارت سیل اخیر استان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف مانند راه های دسترسی، ابنیه و منازل روستایی، دام های تلف شده محل نگهداری دام ها، زمین های کشاورزی  است.
وی افزود: با توجه به اطلاعیه ها، اخطارها و پیش بینی بینی های سازمان هواشناسی اقدامات استان پیش از بروز سیل برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل آغاز شد که رهاسازی آب سدها ۱۲ روز پیش از ورود سیلاب به روستاها و مزارع یکی از این اقدامات پیشگیرانه بود.
وی خاطر نشان کرد: سیاست استان برداشتن گام های پیشگیرانه و انجام اقدامات لازم جلوتر از بروز حوادث می باشد و در این راستا پبش از بروز سیل اخیر در استان تمام روستاهایی که احتمال قطع راه های دسترسی وجود داشت شناسایی و اقلام مورد نیاز مانند مواد غذایی، پتو، پلاستیک و ... تامین و در اختیار مردم قرار گرفت و بنا به اظهارات مردمی اقلام مورد نیاز در کمتر از سه ساعت در اختیار آنان قرار گرفت.
وی اشاره داشت: خراسان شمالی در دو سامانه بارشی اخیر کشور یکی از استان های درگیر بود که تلاش کردیم با تشکیل ستاد مدیریت بحران استان و استقرار مدیران در مناطق سیل زده و مراکز دهستان ها این بحران را به خوبی مدیریت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تخلیه سریع روستاهای در معرض آسیب، تغییر مسیر سیلاب با خاک ریزی و هدایت مسافران و زائران نوروزی جهت اسکان به مدارس و مراکز اقامتی، مکاتبه با مرکز برای دریافت اعتبارات جهت جبران خسارات ناشی از سیل از دیگر اقدامات استان بود.
شجاعی افزود: انجام اقدامات اجرایی برای تامین نداشته ها و کمبودهای استان در بخش مقاوم سازی منازل مسکونی، راه ها و ابنیه های مربوط در مناطق روستایی در دستور کار استان در سال جاری خواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.