خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

۹وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون ۹ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: این وقف ها به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان های این استان به ثبت رسیده است.

وی این وقف ها را شامل یک قطعه زمین مسکونی یکهزار متری برای توسعه مسجد روستا و یک هکتار زمین مزروعی هر کدام به ارزش یک میلیارد ریال به نیت سوگواری شهادت امیر المومنین (ع) دانست که توسط علی اصغر آخرتی در روستای سه گنبد این شهرستان وقف شده است.

حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: همچنین ۲ وقف جدید شامل یک واحد مسکونی تجاری و یک قطعه زمین مسکونی ۵۰۰ متری نیز توسط علی اصغر نادری به ارزش یک میلیارد ریال در روستای مایوان شهرستان فاروج داشته ایم.

وی افزود: این در حالی است که واقف خیراندیش 'ام هانیه نیر' نیز یک قطعه زمین گردو به مساحت ۲۰۰ متر مربع و ارزش ۵۰۰ میلیون ریال را به نیت هزینه های مراسم حضرت زهرا (س) در روستای اسفیدان بجنورد وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به ثبت چهار وقف جدید در شهرستان اسفراین این وقف ها را شامل یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۰۰ متر مربع برای ساخت حسینیه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال توسط محمدعلی عابدی و یک قطعه زمین به مساحت ۲ هکتار و به ارزش ۲ میلیارد ریال به نیت مراسم عزاداری توسط علی اصغر نجفی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ۲ وقف نیز توسط رضا اسماعیلی به صورت یک قطعه زمین یک هکتاری به نیت هزینه های امامزاده حمزه بن موسی (ع) و یک قطعه باغ با ۱۴۶ اصله درخت پسته به نیت شهادت ائمه و موارد عام المنفعه به ارزش ۲ میلیارد ریال در روستای دهنه شیرین اسفراین داشته ایم.

گفتنی است خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.