رئیس دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس اقدام شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای تصرف طرابلس را کودتا علیه توافق سیاسی توصیف کرد.

السراج: اقدام حفتر کودتا علیه توافق سیاسی است

به گزارش گروه «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی با انتقاد از اقدامات ژنرال حفتر برای پیشروی به سمت طرابلس گفت که این اقدام وی کودتا علیه توافق سیاسی است.

السراج افزود: «ما دستمان را برای صلح دراز کردیم اما تجاوز نیروهای وابسته به حفتر و اعلام جنگ از سوی آنها علیه شهر و پایتخت ما یعنی کودتا علیه توافق سیاسی و ما نیز راهی جز اینکه عزم خود را جزم کنیم نداشتیم و لذا دستور آماده‌باش نیروهای مسلح لیبی و دستگاه‌های امنیتی برای برخورد با هر گونه تهدیدی را صادر کردیم».

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، السراج همچنین گفت که کشور در سایه محاسبات سیاسی غلط برخی طرف‌های محلی و بین‌المللی، در مرحله حساسی قرار دارد.

وی افزود: «ما تا چند روز پیش به فرصت حقیقی برای تحقق امنیت، صلح و ثبات در کشور خوش‌بین بودیم و اینکه توافق برای پرهیز از گزینه نظامی وجود دارد و همایش ملی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل نیز راهی به سوی آغاز مرحله ثبات و ساختن کشور مدنی دموکراتیک است اما متأسفانه کسانی هستند که در کمین این آمال و آرزوها نشسته‌اند و قصد تضعیف روند سیاسی و غرق کردن کشور در جنگ و خونریزی را دارند».

پاسخ ارتش ملی لیبی به سخنان السراج

سرتیپ«احمد المسماری» سخنگوی گروه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» در پاسخ به این سخنان السراج گفت: «ما تصمیم خودمان را با السراج گرفته‌ایم و همه چیز در نبرد مشخص می‌شود».

المسماری در مصاحبه با شبکه «الحدث» گفت که السراج در گرفتن رأی اعتماد از پارلمان ناکام ماند و هیچ مشروعیتی از پارلمان و یا هیچ نهاد رسمی دیگر کسب نکرد.

وی افزود که «السراج دائما از امضای هر گونه توافقی با حفتر طفره می‌رود و ما هم دیگر نمی‌توانستیم صبر کنیم».

المسماری بر استمرار عملیات «طوفان الکرامه» در طرابلس تأکید کرد و گفت که «تصرف طرابلس سریع‌تر از تصور صورت خواهد گرفت و این یک نبرد مهم و سرنوشت‌ساز است».

وی در ادامه گفت که قطر و ترکیه سلاح‌ها و مهماتی را برای گروه‌های تروریستی در طرابلس ارسال کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.