مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری بزرگداشت روز ملی عطار و شب شعر از قاف تا قاف در نیشابور خبر داد.

برگزاری بزرگداشت روز ملی عطار و شب شعر از قاف تا قاف در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید از برگزاری بزرگداشت روز ملی عطار و شب شعر از قاف تا قاف در نیشابور خبر داد و ضمن قدردانی از مسؤولان شهرستان در خصوص بسیج امکانات در برگزاری باشکوه این مراسم، گفت: این رویداد فرهنگی است، اما تاثیر آن اجتماعی و سیاسی بوده و ضروری است تمامی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این رویداد مشارکت کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: انتظار داریم در شب شعر از قاف تا قاف شعرای کشورهای فارسی زبان به ویژه افغانستان حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی با نگاه عرفانی به عطار و نگاه بین‌المللی و دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی و نیز تاکید بر اشتراکات فرهنگی بین ملت‌ها برگزار می‌شود.

مروارید با بیان اینکه این اداره کل در کنار برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی است، گفت: امیدواریم این برنامه بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه علمی بزرگداشت عطار در دانشگاه نیشابور  در این روز، افزود: تلاش کنید در این رویداد دانشجویان بخش بین‌الملل دانشگاه فردوسی و همچنین سرکنسولگری کشورهای افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای فارسی‌زبان حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدوارم در سالی که ما نیازمند همدلی و رونق تولید ملی هستیم در تولید فکر و ادبیات نیز همدلی بین کشورهای فارسی‌زبان را داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.