دستگاه احیاء قلبی ریوی تمام اتوماتیک در تربت حیدریه اختراع شد.

اختراع دستگاه احیاء قلبی ریوی تمام اتوماتیک  در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نوروزی، کارمند مرکزمدیریت حوادث و فوریت های  پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  این دستگاه  راباقابلیت انجام خودکار تمام مراحل احیا و شناسایی جثه و احیا مادر باردار و مانیتورینگ مداوم اختراع کرده است.

 این  دستگاه با حدود دوسال و نیم تحقیق و با هزینه اولیه ۵۰ میلیون تومان ساخته شده و ۱۳اسفند ۹۷به شماره ۹۸۱۱۷ به ثبت رسیده است

مخترع این دستگاه گفت : این دستگاه  توسط یک نفر کاربر روی مصدوم نصب میشود و بصورت سخنگو کاربر را راهنمایی میکند و بقیه مراحل احیاء قلبی و ریوی  باتوجه به فاکتورهای وزن، جثه و برون ده قلبی و مانیتورینگ قلب، اعمال و اکسیژن مورد نیاز را تامین میکند و نسبت  به علائم قلب، شوک خودکار میدهد و درصورت برگشت ضربان قلب، ماساژ قطع و بیمار تحت مانیتورینگ قرار میگیرد. محمدرضا نوروزی تصریح کرد:دستگاه  قابلیت تماس تلفنی مستقیم با اورژانس را دارد و با توجه به ارسال آنلاین کلیه مراحل توسط دستگاه ثبت میشود.

وی افزود:این دستگاه برای اولین بار در دنیا به تنهایی بصورت تمام اتوماتیک در هر مکانی تمام مراحل احیا قلبی و ریوی را دقیق انجام و بیمار را مدام پایش میکند وفقط نیاز به یک کاربر دارد و اگر حتی بیمار احیاء نشود باتوجه به برقراری گردش خون و اکسیژن رسانی منظم توسط دستگاه اعضای بدن وی قابل پیوند و اهدا است.

وی پیش از این موفق به ثبت اختراع دستگاه لارنگسکوپ یکبار مصرف باقابلیت ساکشن وتصویر همزمان مجاری تنفسی و لوله گذاری بدون خطا شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.