رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سال ۹۷ تعداد ۱۶۷۱ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۸۱۷۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۶۰۴ نفر در استان صادر شده است.

صدور بیش از ۱۵۰۰ فقره جواز تاسیس در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی، اظهار کرد: تعداد مجوزهای طرح‌های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ سرمایه‌گذاری، ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی بوده که ۱۸۵۲۳ میلیارد ریال (۲۲.۶ درصد) از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین اشتغال نیز در بخش  محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بوده است که با ۴۱۴۳  نفر، ۱۲ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۸۳۷ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان و اشتغال ۷۹ هزار و ۸۶۴ نفر، از نظر تعداد و اشتغال پس از استان‌های اصفهان، یزد و  مازندران، سمنان و فارس، رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.
علیرضایی تاکید کرد: در مجوزهای صادره طی سال ۹۷، ۶.۹ درصد تعداد طرح‌ها، ۳.۱ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و ۶.۵ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و ضرورت دارد برای تداوم روند سرمایه‌گذاری فعلی در استان از همه کارآفرینان دعوت کنیم که با سرمایه‌گذاری در طرح‌های نو و دانش‌بنیان و زیربنایی صنعتی، از توسعه استان حمایت نمایند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.