مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از افزایش 6 درصدی اهدای خون در این استان در سال 97 نسبت به مدت مشابه آن خبر داد.

افزایش 6 درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی حمیدرضا اسلامی با اشاره به مراجعه 195 هزار و 275 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان، اظهار کرد: از این تعداد 151 هزار 118 نفر موفق به اهدای خون شدند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن 6 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون در  مشهد مقدس از 129 هزار و 287 نفر مراجعه، از 97 هزار و 345 نفر خون دریافت کردند، ابراز کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 7 درصدی تعداد داوطلبان و 8 درصدی اهداکنندگان خون در مشهد بودیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: اهداکنندگان مستمر خون در مشهد 52 درصد و در سطح استان 54 درصد را شامل می‌شود، به‌طوری‌که در سال گذشته شاهد افزایش 9 درصدی اهداکنندگان مستمر در خراسان رضوی بودیم.

وی بابیان اینکه 6 درصد اهداکنندگان خون استان در سال گشته بانوان خراسانی بودند، یادآور شد: پایگاه امام رضا ( ع ) واقع در میدان شریعتی با  39 هزار و 944 نفر و پایگاه تربت‌حیدریه در بین شهرستان‌ها با 14 هزار و 946 نفر  ، دارای بیشترین اهداکنندگان خون در استان بودند.

 اسلامی با تقدیر از مشارکت ارزنده و اقدام خداپسندانه مجاوران و زائران  بارگاه ملکوتی حضرت رضا( ع ) در تأمین ذخایر خونی استان، تأکید کرد: از داوطلبانی که به دلیل محدودیت امکانات در استان موفق به اهدای خون نشدند، عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نیاز به همه گروه‌های خونی وجود دارد، از همه شهروندان استان خواست با توجه به اینکه نیاز به خون همیشه وجود دارد ، در روزهای آتی و پیش رو در سال جدید با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

گفتنی است  پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا ( ع ) واقع در میدان شریعتی ( تقی‌آباد ) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نیش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه ثامن واقع در پارکینگ شماره 4 حرم مطهر رضوی از ورودی بازار شهید آستانه پرست به حرم مطهر، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم‌آباد، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4 ، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب 33  و نیز همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های تربت‌حیدریه ، نیشابور ، سبزوار ، قوچان ، گناباد آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.