خراسان شمالی-سیداحمد هاشمی گفت: رستوران ها و سفره خانه ها ملزم به دریافت استعلام از مراکز بهداشت هستند.

مسمویت غذایی، شایع ترین پیامد رعایت نکردن بهداشت در اماکن عمومی عرضه غذا

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست با دادستان بجنورد با مدیران سفره خانه های سنتی گفت: شایع ترین پیامد رعایت نکردن بهداشت در اماکن عمومی عرضه غذا، مسمویت غذایی است.

وی اظهار داشت: سفره خانه ها و اماکنی که به صورت عمومی غذا و خوراکی به مردم عرضه می کنند، باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رستوران ها و سفره خانه ها ملزم به دریافت استعلام از مراکز بهداشت هستند، ادامه داد: کاشی کاری، متراژ لازم برای فضای آشپزخانه، ارتفاع مناسب سقف و تهویه هوا، استفاده از لباس، کلاه و دستکش بهداشتی و سایر موارد از نکاتی است که باید رعایت شود.

هاشمی اضافه کرد: رعایت شرایط بهداشتی و نکات ایمنی غذا به جذب بیشتر مشتری کمک شایانی می کند و عامل اعتماد مردم است.

وی خطاب به مسئولان اماکن عمومی عرضه مواد غذایی و آشامیدنی، رستوران ها و سفره خانه ها اظهار کرد: مسئولین بهداشت را همکار خود بدانید چرا که قبل از الزامات قانونی، رعایت موارد بهداشتی و همکاری لازم مشکلات بعدی را به وجود نمی آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمال در خصوص جمع آوری قلیان ها نیز افزود: سیگار حاوی ۴ هزار ماده شیمیایی است و هر پک قلیان برابر با ۱۰۰ نخ سیگار ضرر دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه فرد با استعمال دخانیات انواع سرطان ها را دچار می شود، تصریح کرد: استعمال سیگار و قلیان برای مادران باردار نیز بسیار خطرناک است.

وی گفت: متاسفانه قبح استفاده از قلیان در میان برخی خانواده ها شکسته شده، غافل از آنکه همین عاملی برای گرفتار شدن به اعتیاد در جوانان است.

دادستان بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: با کافه هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند، برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت.

 یاران افزود: سیستم خدمات رسانی در سفره خانه با رستوران تفاوت دارد و انتظار می رود در این اماکن ضوابط قانونی، بهداشت و هنجارهای جامعه رعایت شود.

وی ادامه داد: برخورد جدی با مراکزی که به صورت غیر مجاز و بدون مجوز فعالیت داشته باشند، ادامه دارد.

در پایان این جلسه هر یک از مدیران سفره خانه ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.