سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مبنای افزایش حق بیمه، بیمه شدگان خاص مشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان، کارگران ساختمانی را اعلام کرد.

مبنای افزایش حق بیمه مشاغل خاص اعلام شد + جدول نرخ حق بیمه۹۸

 به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد افزایش حق بیمه‌شدگان خاص (اختیاری، مشاغل آزاد، قالیبافان، کارگران ساختمانی و…) گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ناخواسته حق بیمه‌ها افزایش پیدا کند افزایش حداقل دستمزد است.

 وی افزود: حداقل دستمزدها هر سال از سوی شورای عالی کار تعیین می‌شود به طوری که سال گذشته حداقل دستمزد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود پس مبنای محاسبه بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالیبافان و کارگران ساختمانی نیز این مبلغ تعیین شد اما در سال جاری که شورای عالی کار حداقل دستمزد را به یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش داده است طبیعتاً در حق بیمه مشاغل آزاد اختیاری قالیبافان و کارگران ساختمانی تأثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: این افزایش حق بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیست بلکه تأمین اجتماعی تابعی است از حداقل دستمزدی که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود.

در روزهای گذشته نرخ حق بیمه اختیاری و حرف و مشاغل آزاد پس از تعیین حداقل دستمزد ۹۸ در پایان سال ۹۷ اعلام شد. نرخ حق بیمه با توجه در ۶ ماه اول و دوم سال متفاوت است که در زیر مقدار آن درج شده است. ذکر این نکته ضروری است که برابر آخرین بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی مبلغ حق بیمه‌ها منطبق با حرفه و یا شغل تغییر می‌کند.

حق بیمه ماهانه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد درماه های ۳۱ روزه براساس حداقل دستمزد :

نرخ ۱۸% بدون درمان ۲۸۲۱۳۹۹ ریال

نرخ ۱۴% بدون درمان ۲۱۹۴۴۲۱ ریال

نرخ ۱۲% بدون درمان ۱۸۸۰۹۳۲ ریال

حق بیمه ماهانه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد درماه های ۳۰ روزه براساس حداقل دستمزد :

 نرخ ۱۸% بدون درمان ۲۷۳۰۳۸۶ ریال

نرخ ۱۴% بدون درمان ۲۱۲۳۶۳۳ ریال

نرخ ۱۲% بدون درمان ۱۸۲۰۲۵۷ ریال

درصورت استفاده از خدمات درمانی، مبلغ حق سرانه درمان به ازای هر نفر ماهانه ۴۴۰۰۰۰ ریال به حق بیمه های فوق اضافه میگردد.

مبلغ حق بیمه اختیاری به شرح زیر می باشد:

ماه های ۳۱ روزه ۵۰۷۸۵۱۸ ریال

ماه های ۳۰ روزه ۴۹۱۴۶۹۴ ریال

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.