مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: امسال ۲۶۰میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است.

سال گذشته ۶۰درصد اعتبارات خراسان رضوی در حوزه راه پرداخت نشد

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  در سال جاری  ۱۱۰کیلومتر راه بین شهری در  قالب راه اصلی و بزرگراه و حدود ۸۰ کیلومتر نیز راه روستایی در خراسان رضوی ساخته می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی نیزامسال  مهمترین اقدامی که انجام خواهیم داد، این است که کمیسیون ماده ۵ ، طرح تفصیلی مشهد را تصویب کند ، در این راستا شهرداری اعلام کرده است که  طرح را تا پایان شهریور ماه برای بررسی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ ارائه خواهد کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان  خراسان رضوی افزود: از طرفی برای  رونق تولید و همچنین طرح مثلث اقتصادی که استاندار خراسان رضوی دنبال می کند، دربررسی و تصویب طرح هایی  که در کارگروه حوزه امور زیربنایی و همچنین در چارچوب کمیسیون ماده ۵، ارائه شوند ، تسریع صورت خواهد گرفت.

اخوان عبداللهیان ادامه داد: تخصیص اعتبارات راه و شهرسازی خراسان رضوی در سال ۹۷ بسیار پایین بود و در سطح ملی و استانی اعتبارات به طور میانگین ۳۵ تا ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد. اگرچه این اداره کل  با استفاده از ابزار مشارکت ،  توانست اجرای پروژه ها را پوشش دهد تا تمام کارگاه های اولویت دار تعطیل نشود .

وی افزود:  در شرایط فعلی با توجه به اینکه بیشتر اعتبارات از محل اوراق خزانه است، پیمانکارانی که توان و بنیه مالی پایینی دارند ، در مناقصات عمومی حضور  کمرنگ تری پیدا می کنند. از این رو  سعی ما براین است که از توان پیمانکارانی که توان اقتصادی بالاتری دارند استفاده کنیم و حتی درمواردی بنای ما بر این است ، در صورتی که از مناقصه عمومی به نتیجه نرسیم  از ابزاری نظیرترک تشریفات استفاده کنیم .

 اخوان عبداللهیان با اشاره به اینکه اعتبارات امسال راه و شهرسازی خراسان رضوی  از حیث استانی و ملی ۲۶۰میلیارد تومان است ،بیان داشت:مهمتر از اعتبار در نظر گرفته شده ، تخصیص و پرداخت ان است  و انتظار ما نیز این است که تخصیص و پرداخت این اعتبارات به گونه ای باشد که پروژه های در نظر گرفته شده در حوزه راه و شهرسازی به طور مطلوب اجراشوند.  

وی با بیان اینکه  در حوزه راه و شهرسازی استان در سال گذشته سرمایه گذار خارجی نداشتیم، افزود: اولویت اصلی ما همچون سال گذشته استفاده از سرمایه گذاران داخلی است و همچنین طرح هایی که در کمیسیون ماده ۵ و امور زیربنایی  به تصویب خواهیم رساند عموما ، مربوط به پروژه هایی خواهند بود که سرمایه گذار داخلی دارند، به طوری که در سال گذشته نیز سرمایه گذارانی نظیر آستان قدس رضوی در بزرگراه مشهد – چناران ورود پیدا کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.