مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۳۷ کلینیک آموزش سلامت به منظور ارائه خدمات آموزش خود مراقبتی به بیماران و همراهان بیماران در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه راه‌اندازی شده است.

ایجاد ۳۷ کلینیک آموزش سلامت در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از وبدا، حسن عزتی در گردهمایی سوپروایزران و رابطین آموزش به بیمار گفت: تاکنون ۳۷ کلینیک آموزش سلامت به منظور ارائه خدمات آموزش خود مراقبتی به بیماران و همراهان بیماران در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه راه‌اندازی شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این  کلینیک‌ها در کنار درمانگاه‌ها که محل ویزیت پزشک است با حضور پرستاران مجرب راه‌اندازی شده و آموزش‌هایی همچون رژیم غذایی، رژیم دارویی، فعالیت‌های مجاز و غیرمجاز و فعالیت‌های خود مراقبتی به بیماران سرپایی مراجعه‌کننده  و خانواده آنها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دیدگاه سلامت محور تلاش می‌کند بیماران و خانواده آنها را با ارائه آموزش‌های مناسب توانمند سازد تا بتوانند به نحو مناسب از خود مراقبت کنند و بدین ترتیب هزینه‌های درمانی کاهش یابد.

عزتی بیان کرد: بر این اساس هر بیماری که در بیمارستان پذیرش می‌شود فرمی آموزشی را در پرونده دارد که اطلاعاتی چون چگونگی آموزش پرستار، آموزش‌های ارائه شده و نتیجه آموزش‌ها در آن ثبت می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.