مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مدارس به نشاط علمی و آموزشی نیازداریم.

مدارس به نشاط علمی و آموزشی نیاز دارند
 
به گزارش قدس آنلاین ، قاسم‌علی خدابنده امروز در مراسم اختتامیه مسابقات فرهنگی دانش‌آموزان پسراستان خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی امام رضا برگزارشد، اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین رسالتی به دوش آموزش و پرورش گنجانده شده که این نهاد تمام تلاش خود را برای اجرای این سند درحوزه‌های مختلف تربیتی اعم از اخلاقی، عبادی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، هنری و زیبایی شناسی، تربیت‌بدنی و زیستی در سطح مدارس به کارگیرد. 
وی افزود: بسیاری از فعالیت‌هایی که درحوزه معاونت پرورشی شکل می‌گیرد در راستای اجرا ساحت‌های چهارگانه است از جمله مسابقات فرهنگی هنری که در راستای ساحت فرهنگی، هنری و زیبایی شناسی اجرا می‌شود.
  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این دوره از مسابقات یک میلیون دانش‌آموز در رشته‌های  هنری در سطح آموزشگاهی استان خراسان رضوی شرکت کردند و مشارکت بسیار خوبی رقم زدند. 
خدابنده ادامه داد:  در این راستا، حدود 300هزار اثر دانش‌آموز پذیرفته شد. از این تعداد حدود 13هزار اثر به مرحله استانی ارسال و داوری صورت گرفت. از بین این 13 هزار اثر حدود 3000 نفر به صورت تیمی و انفرادی پذیرفته شدند. 
وی افزود: امروز شاهد اختتامیه  مرحله استانی هستیم.  رسیدن  به اهداف سند تحول بنیادین و اهداف مختلف تربیتی مد نظر است و همچنین پیدا کردن وکشف استعدادهای مختلف دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف هنری و پرورش آن اهمیت زیادی دارد.
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: مشارکت دانش‌آموزان، همکاران و اولیای آنها در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد. یک میلیون نفر در مسابقات هنری شرکت کردند و خانواده‌های آنها همراهی و مساعدت بسیار خوبی داشتند و همچنین همکاران درمدارس فعالیت بی‌نظیری داشتند.
خدابنده عنوان کرد: شعار امسال ما مدرسه، زندگی، نشاط، پویایی، عدالت  و آموزش است. ایجاد نشاط و تحرک در بین دانش‌آموزان مسیر نمی‌شود مگر با اجرای برنامه‌های متعدد از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری.
وی تصریح کرد:  در مدارس به نشاط علمی و آموزشی نیازداریم.  برگزاری المپیادهای علمی، مسابقات علمی پژوهشی،  جشنوارهای خوارزمی وجابربن‌حیان نمونه‌ای از نشاط علمی است. نشاط جسمانی با برگزاری المپیادهای  ورزشی و تربیت بدنی صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تامین نیاز روحی و روانی با برگزاری مسابقات فرهنگی هنری امکان‌پذیر است. همچنین نشاط معنوی با برگزاری مسابقات قرآن، احکام، عترت و نماز صورت می‌گیرد.
خدابنده گفت: بنابراین رسیدن به نشاط و شادابی دانش‌آموزان رسالتی است که بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده و با برگزاری این چنین مسابقاتی سعی در تامین آن داریم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.