در طی دو روز برگزاری اردوی جهادی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۷۰۰ نوع خدمت به ساکنان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ارائه شد.

ارائه بیش از ۷۰۰ خدمت در اردوی جهادی دندانپزشکی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این اردوی جهادی که به مدت دو روز اجرا شد، دندانپزشکان دانشگاهی به همت کانون صراط الحمید و کانون دانشجویی سحاب با حضور در منطقه کم برخوردار  جاده سیمان روستای اسلام آباد، ۲۳۶ نفر را زیر پوشش قرار دادند.

دکتر محمد اسماعیل زاده افزود: در این اردوی جهادی ۱۱ یونیت دندانپزشکی در منطقه مستقر شد و علاوه برکشیدن و ترمیم دندان، خدمات تخصصی همچون جرمگیری، درمان ریشه، جراحی بافت سخت و نرم و ترمیم های تخصصی ارائه شد.

وی با بیان اینکه پوسیدگی دهان ودندان یکی از شایعترین مشکلات بهداشتی و درمانی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: بیشتر ساکنان مناطق کم برخوردار و حاشیه ای به علت هزینه بالای دندانپزشکی برای درمان مشکلات دهان و دندان به دندانپزشکان مراجعه نمی کنند و برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نقش موثری در ارتقاء سلامت در این مناطق دارد.

دکتر اسماعیل زاده بیان داشت: در این اردوی جهادی با بهره گیری از دانشجویان جهادگر دندانپزشکی در بخش بهداشت دهان و دندان بخصوص به کودکان و نوجوانان، آموزش هایی شامل نحوه صحیح مسواک زدن،   اهمیت و حفظ دندان های شیری، لزوم جلوگیری از تغذیه آسیب زا به صورت چهره به چهره ارائه شد.

وی گفت: یکی از نکات مثبت این اردو که برای نخستین بار صورت گرفت، می توان به ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان بصورت الکترونیک اشاره کرد که مقدمات ارائه خدمات بیشتر در آینده  را ایجاد می کند.

 دکتر اسماعیل زاده ضمن قدردانی از تمامی جهادگران عرصه بهداشت و درمان و سازندگی اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات ویژه  دندانپزشکی از جمله  افزایش یونیت پرتابل و اختصاص تمامی کامیونت های سیار دندانپزشکی معاونت بهداشت به اردوهای جهادی، اداره مدیریت فرهنگی نیز با کمک دانشجویان و اساتید جهادگر، آمادگی  توسعه هر چه بیشتر خدمات در این حوزه را دارا خواهد بود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.