مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در کل استان خراسان رضوی 1460 مدرسه مروج سلامت داریم که از این تعداد 365 مدرسه پنج ستاره هستند.

1460 مدرسه مروج سلامت در استان داریم
 
به گزارش قدس آنلاین ، قاسم‌علی خدابنده در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت دانش‌آموزان و مدیران مدارس مروج سلامت در استان،  اظهار کرد: طرح مدارس مروج سلامت از طرح‌های ماندگار میان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش است. این طرح یکی از توافق‌نامه‌های خوب میان ما، دانشگاه علوم پزشکی، مدارس و سفیران سلامت است.
وی ادامه داد: هدف از این طرح افزایش سطح دانش و آگاهی دانش‌آموزان و همکاران ما در حوزه بهداشت و سلامت است. این کار دو ثمره دارد؛ یک افزایش خودمراقبتی دانش‌آموزان و همکاران و دو افراد آموزش‌دیده به عنوان سفیران سلامت در جامعه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: 185 هزار دانش‌آموز سفیر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارند. ما علاوه بر اهمیت فضای بهداشتی و فیزیکی مدرسه، تحرک و فعالیت دانش‌آموزان، سلامت دهان و دندان، سلامت روان و... از دانش‌آموزان می‌خواهیم که این مسائل را به خانواده نیز ترویج دهند.
خدابنده عنوان کرد: دو نوع بیماری به نام بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر وجود دارد. خوشبختانه با فعالیت‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در کشور انجام شده است، ما در بیماری‌های واگیردار نگرانی نداریم. 
وی افزود: در حوزه بیماری‌های غیر واگیردار خود باید مراقب سلامت باشیم. علی‌رغم برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه بیماری‌های غیرواگیردار، ما توجهی به سلامتی خود نداریم. بالاترین آمار مرگ‌ومیر در کشور شیوع سرطان‌هاست. سرطان قابل پیشگیری است، اما ما خودمراقبتی نداریم. پیشگیری و غربالگری هزینه کم‌تری نسبت‌به درمان بیماری دارد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدف از مدارس مروج سلامت، ترویج سلامت به فرهنگ است. اگر بهداشت و سلامت به عرف تبدیل شود، شعار سلامت برای همه تحقق پیدا خواهد کرد.
وی یادآورشد: در کل استان خراسان رضوی 1460 مدرسه مروج سلامت داریم که از این تعداد 365 مدرسه پنج ستاره هستند. امیدواریم در سال آینده تعداد مدارس پنج ستاره به 500 مدرسه برسد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.