عضو و رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعضای شورای حال حاضر در شرایط سختی شورا را تحویل گرفتند. وضعیت اقتصادی کشور هم وضعیت مناسبی نبود و با بحران و رکود مواجه بودند و توانستند رشد و شکوفایی را برای شهر مشهد به ارمغان بیاورند.

شورای کنونی در شرایط سختی امور را به دست گرفت و موفق شد/فاصله طبقاتی ما بیش از کشورهای اروپاییت
به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل مفیدی، در نشست مجمع مشورتی ادوار شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار کوهسنگی به مناسبت روز شوراها برگزار شد، عنوان کرد: روزبه‌روز مشکلات ترافیکی، زیست‌محیطی و... افزایش پیدا کرده‌است و فاصله طبقاتی ما حتی از کشورهای اروپایی هم بیشتر شده.
وی افزود: مسائل شهرسازی ما چه در شهرهای تهران، تبریز، شیراز و... دیده می‌شود؛ چرا علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که می‌شود این اتفاق صورت می‌گیرد؟ حتما در راهبردهایمان مشکل داریم.
مفیدی با اشاره به اینکه «یکی از این مسائل درآمد مخرب است»، گفت:  درآمد مخربی که ایجاد می‌شود، باعث شده این همه پل و بزرگراه بسازیم اما هیچ تاثیری در کاهش حجم ترافیک ما صورت نگیرد. درآمد مخرب موجب شده محیط‌زیست ما نابود شود، فاصله طبقاتی به دلیل افزایش در فروش تراکمی که اتفاق می‌افتد، روزبه‌روز بیشتر شود. ما در همین مشهد واحد ۳۰ میلیون متر مربع داریم تا حلبی‌آباد. این فاصله طبقاتی حتی در آلمان هم وجود ندارد.
عضو و رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: موضوع بعدی شهرسازی ما است، از بعد انقلاب تا الان، هیچ وقت تراز مالی طرح‌های جامع مثبت نبوده‌است، یک چیزی را مشاوران، بر اساس الگو برگرفته از مکانیزم اروپایی تدوین می‌کنند و جلو می‌برند.
مفیدی در رابطه با مسائل فرهنگی اذعان کرد: در چالش‌های اجتماعی، عصیان جوان‌ها، فساد و فحشا و... نسبت به شورای اول در شهر مشهد مقدس بیشتر شده‌است. چرا؟ چرا راه‌کار پیدا نمی‌کنیم؟ امیدوارم در این مجمع مشورتی، برای این مشکلات راه‌کار بیاندیشیم و بر روی مسائل اصلی کشور متمرکز شویم و مجلس را متاثر کنیم.
وی ادامه داد: برای برخی قوانین بنیادین کشور بازنگری صورت گیرد که ما این همه از منظر عموم مردم، جوانان و تامین مسکن، آب و هوای سالم و... بازخورد مثبتی نداشتیم. چرا؟ اگر بتوانیم با کمک هم راه‌کار پیدا کنیم و به مجلس کمک کنیم، در چهل سالگی دوم انقلاب نباید پیوسته روی پروژه‌های تاکتیکی کار کنیم. اول راهبردهایمان را باید مشخص کنیم که شکوفایی واقعی شکل گیرد.
رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اعضای شورای حال حاضر در شرایط سختی شورا را تحویل گرفتند. وضعیت اقتصادی کشور هم وضعیت مناسبی نبود و با بحران و رکود مواجه بودند و توانستند رشد و شکوفایی را برای شهر مشهد به ارمغان بیاورند.
در این نشست با رای‌گیری اعضای ادوار اول تا پنجم شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمام با ۳۷ رای به عنوان دبیر این مجمع، احمد نوروزی با ۳۱ رای مثبت عضو مستقر مجمع، محمد حسین جهانبخش با ۱۸ رای به عنوان نایب رئیس و غلام‌رضا زعیمی به عنوان عضو ادوار مجمع مشورتی شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شدند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.