از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۲۷۵ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۸۰ درصد افزایش دارد.

افزایش ۱۸۰ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره آماری بلند مدت ۷۰ درصد افزایش داشته است.

محسن عراقی زاده افزود: بارندگی در این مدت در تمام شهرستانهای این استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته و دوره آماری بلند مدت افزایش داشته است.

وی گفت: بیشترین بارندگی طی این مدت در شهرستانهای ریوش و قوچان به میزان ۳۷۰ میلیمتر ثبت شده است.

عراقی زاده افزود: شهرستانهای کلات، درگز، نیشابور، سرخس، جغتای و بردسکن نیز بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر بارندگی داشته اند.

وی میانگین بارندگی در مشهد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را ۲۶۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۱۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در فروردین ماه امسال ۲۶ روز بارندگی در خراسان رضوی گزارش شده است در حالی که میانگین تعداد روزهای دارای بارندگی این استان در فروردین ماه دوره آماری ۹ روز بود.

وی افزود: میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۲ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۹۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.