همدان- چنگیز اصلانی دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان و دیگر مسوولان جامعه کارگری به مناسبت هفته کارگر با آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

امنیت شغلی دغدغه کارگران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چنگیز اصلانی دبیر خانه کارگر همدان با بیان اینکه ما جامعه کارگری به خود می‌بالیم که در هر بخشی در دنیا حرفی برای گفتن داریم، گفت: جامعه کارگری به کمترین میزان حقوق قانع است و هفته کارگر آغاز توجهات به داخل است و باید در بخش تولید به امنیت شغلی برسیم ودر بخش صنعت نیز قدرتمند باشیم.

اصلانی با اشاره به اینکه جامعه کارگری پشت روحانیت، دولت و مسوولان است افزود: باید طبق برنامه رونق تولید و گام دوم انقلاب در راستای پیشرفت کشور قدم برداریم.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان در دیدار با کارگران استان همدان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کارو کارگر اظهارکرد : همدان در حوزه اقتصادی رتبه متوسطی را در کشور دارد اما ظرفیت خوبی است تا رونق تولید را در راستای حل مشکلات، اشتغال و بیکاری شاهد باشیم وهرچه تولید و رونق افزایش یابد اشتغال نیز توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه کارو کوشش مهم‌ترین عامل در تولید ثروت و کسب درآمد است و بیکاری عنصر اساسی فقر است، گفت: چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانمند کارگران در حرکت و چرخش است و حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به ثروت و تولید و رونق توسعه مثبت است، و مقام معظم رهبری نیز سال هاست به این موضوع اشاره دارند، افزود: ارزش کار کارگری بالاست و لباس بر تن آنها ارزشمند است وکار در اسلام از نگاه خاص ارزشمندی برخوردار است و بیکاری در اسلام به شدت مذمت شده است.

وی با بیان اینکه صدای کارگران باید در جمع مدیران شنیده شود، گفت: با وجود مشاغل فراوان نمی‌توان به دیدار همه آنها رفت ولی امیدوارم در هفته «کار و کارگر» ‌ شرایطی فراهم شود تا با جمع مدیران تا جایی که امکان دارد به دیدار کارگران برویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نخستین ضربه تعطیلی واحد تولیدی به کارگران است، اظهار داشت: نخستین ضربه تعطیلی واحد تولیدی به کارگران است وکارفرما به محض ضرر جلوی آن را می‌گیرد اما متاسفانه کارگر بیشترین ضرر را می‌بیند و باید تلاش شود که تولیدها رونق پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مراجعات کارگران به دفتر ما برای گفتن مشکلات بسیار زیاد است، افزود: در هفته کار و کارگر اگر فرصتی فراهم شد همراه با مسئولان به برخی از واحدهای تولیدی مراجعه کنیم و پای صحبت‌ها و درد و دل‌های کارگران بنشینیم حتی صرف اینکه کارگران احساس کنند حرف‌های آن‌ها شنیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کارگران قشری کم‌توقع و پرتلاش هستند، اظهارکرد: بین کسانی که با کمترین زحمت درآمدهای میلیاردی دارند با کسانی که با بیشترین زحمات کم‌توقع هستند تفاوت زیادی وجود دارد.

امام‌جمعه همدان اضافه کرد: باید در بخش خصوصی به‌صورت جدی سرمایه‌گذاری شود اما در استان همدان در زمینه جذب سرمایه‌گذار ضعف زیادی داریم و در جذب سرمایه در قسمت بخش خصوصی مشکلات بسیاری وجود دارد.

شعبانی در مورد افزایش ۳۶ درصدی حقوق کارگران گفت: امروز نوسانات قیمت فشارهای عصبی بیشتری را به جامعه وارد می‌کند و با توجه به تورم و نوسانات قیمت‌ها این ۳۶ درصد افزایش حقوق‌ها خوب است اما کافی نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.