حسن ماجدی گفت: الان هزینه های کارگردر سازمان تامین اجتماعی و اداره کار بسیارگران است و هزینه های کارفرما را افزایش می دهد و خوف اضافه شدن همین هزینه ها باعث می شود که آنها کارگر جدیدی استخدام نکنند

تولید بی کیفیت بازار را دچار رکود میکند/برای اشتغال دولت باید اجازه استخدام بدون بیمه بدهد/اتحادیه هیج ابزاری برای کنترل کیفیت ندارد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نام‌گذاری سال ۹۸ به نام سال «رونق تولید» نشان از تیزبینی و دورنگری مقام معظم رهبری دارد؛ چراکه رونق تولید بسیاری از جوانب اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سبب رونق در بازار و بهبود اشتغال، کسب‌وکار، حرکت سریع به سمت تولید کالاهای باکیفیت ایرانی، کاهش وابستگی و غیره می‌شود.

در همین رابطه حسن ماجدی رییس اتحادیه درودگران و مبل سازان مشهد درگفت وگو با قدس آنلاین با اشاره به وضعیت صنایع کوچک گفت: تعدد این صنوف خود مانع بزرگی برای تولید است  چرا که برای تعداد زیادی از این صنوف طی سالهای  بعد از جنگ، با هدف توسعه و اشتغال در بازار  آنهم بدون محاسبه و مطالعه گشایش پیدا کرد . در کشور ما تقریبا ده برابر استانداردهای جهانی ،  واحدهای تولیدی کوچک بوجود آمد که این خود بزرگترین مانع برای اشتغال است.

رییس اتحادیه درودگران و مبل سازان مشهد در توضیح این مساله ادامه داد: اگر ما دارای تولیدات با کیفیت و قابل صادرات بودیم مطمئنا به این رکودی که اکنون بوجود آمده است دچار نمیشدیم. البته باید بگویم که همه این مشکلات مربوط به صادرات و نبود کیفیت نیست، یکسری عوامل دیگر مانند روابط سیاسی، مالی وتسهیلاتی هم در آن دخیل است ، ولی بخش عمده این رکود مربوط به تولید بی کیفیت است.

این مقام صنفی افزود: با توجه به نامگذاری امسال پیشنهاد می کنم که برای آن واحدهای تولیدی که لیست بیمه کارگران شاغل درون واحدی دارند تمهیداتی اندیشیده شود که اگر کارفرما و کارگر به توافق رسیدند که بدون بیمه و قوانین اداره کار و تامین اجتماعی با هم همکاری داشته باشند دولت هم آنرا بپذیرد تا افراد بیشتری مشغول به کار شوند.

ماجدی خاطرنشان کرد: چرا که الان هزینه های کارگردر سازمان تامین اجتماعی و اداره کار بسیارگران است و هزینه های کارفرما را افزایش می دهد و ترس اضافه شدن همین هزینه ها باعث می شود که کارگر جدیدی استخدام نکنند. یا دولت در بودجه های عمومی همانطور که طی سالهای قبل  وجود داشت و  در برخی از کارگاه ها تا زیر ۵ نفر سهم کارفرما را دولت پرداخت کند ، یا اجازه بدهد که اگر کارگر و کارفرما توافق کردند، کارگاه تولیدی از پرداخت حق بیمه و هزینه های آن معاف شوند. این خودش انگیزه ای می شود که بسیاری از افراد بروند و شاغل بشوند بدون اینکه بخواهند از امکانات اداره کار یا تامین اجتماعی بهره مند شوند .

ماجدی گفت: از سوی دیگر ما الان طبق نظام صنفی فقط مسئول صدور مجوز و رسیدگی به شکایات هستیم که به نظرم این هم در قانون نظام صنفی باید تغییر بکند و این اجازه به اتحادیه داده شود که  برای کنترل کالای های تولیدی ابزارهایی اجرایی داشته باشد. چرا که ما الان یک مرجع معینی برای کنترل کیفیت تولیدات صنف خودمان نداریم و همین باعث می شود که هر روز با شکایات زیادی مواجه شویم . این شکایات در دراز مدت مشکلات زیادی را بوجود می آورد و امیدواریم در این سال که به نام رونق تولید نام گرفته این مشکل هم برطرف شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.