براساس آنچه در حوزه خدمات شهری وجود دارد انجام هرگونه کنده کاری، حفاری یا هر فعالیتی از این دست در داخل شهر در حیطه اختیارات شهرداری به حساب می‌آید هرچند که دستگاه‌های خدماتی دیگری از جمله شرکت گاز، مخابرات و آب‌وفاضلاب نیز در این مقوله دستی بر آتش دارند.

آزار؛ ابزار شرکت‌های خدماتی در اوج شلوغی معابر

البته دیده شده گاهی یکی از شرکت‌ها همان مکانی که یکی دو ماه قبل یا کمتر اقدام به کندن کرده در همان نقطه توسط یکی دیگر از شرکت‌های دولتی یا شهرداری حفاری شده است که البته همیشه در این بین شهروندان بیشترین نارضایتی را داشته‌اند. نارضایتی‌هایی که قرار بود با تشکیل کارگروه حفاری شهر مشهد در چند سال قبل به کل برطرف شوند، اما گویا همچنان این مردم هستند که بایستی تاوان بی برنامگی دستگاه‌های مرتبط بویژه شهرداری را پس دهند. اگراین گونه نبود هر کدام از ما نباید شاهد فعالیت کارگران آن‌هم درست در شلوغ‌ترین ساعات پر ترافیک و در بدترین زمان ممکن می‌بودیم.

یکی از شهروندان در خصوص این موضوع معتقد است مدیرانی که اجازه می‌دهند پیمانکاران یا کارگرانشان در هر زمان که دلشان می‌خواهد اقدام به کنده کاری، حفاری یا ترمیم نمایند به هیچ وجه وقت و آسایش مردم برایشان اهمیتی ندارد.

او ادامه می‌دهد: کجای دنیا خدمات‌دهی به این صورت انجام می‌شود که در شهر ما انجام می‌شود؟ طی شبانه روز به طور قطع زمانی وجود دارد که ترافیک یک معبر یا خیابان کم باشد، چرا دستگاه‌های مرتبط در این ساعات کارشان را انجام نمی‌دهند و حفاری، کنده کاری یا هر اقدام دیگری را در اوج ترافیک و شلوغی خیابان‌ها به انجام می‌رسانند.

 مسدود کردن و کنده کاری خیابان اصلی

وی می‌افزاید: همین یکی دو روز قبل درست روز بازی حساس دو تیم فوتبال استقلال و پدیده در مشهد در بلوار فردوسی بین میدان استقلال و چهارراه شهید فرامرزعباسی در اوج شلوغی ساعت ۱۲ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه بود که داشتم به سمت میدان فردوسی حرکت می‌کردم که با ترافیک سنگینی مواجه شدم. ابتدا فکر کردم این شلوغی ناشی از تصادف یا حادثه‌ای از این دست باشد، اما وقتی که چندین دقیقه پشت ترافیک ماندم به صحنه‌ای برخورد کردم که برای خودم هم تعجب‌آور بود به نظر می‌رسید کارکنان شرکت آب‌وفاضلاب در حال کندن قسمتی از خیابان با بیل مکانیکی بودند و چند کامیون بزرگ هم آنجا پارک شده بود که خودش کلی ترافیک را به بار آورده بود. با این حال حضور این همه تجهیزات و حفاری‌های انجام شده ترافیکی را به وجود آورده بود که همه رانندگان عبوری را کلافه کرده بود. چقدر خوب است همان طور که عنوان کردم مسئولان به این موارد بیشتر حواسشان باشد و به وقت و شرایط مردم هم احترام بگذارند.

 هرس درختان در اوج ترافیک

فرد دیگری در واکنش به این موضوع می‌گوید: یکی از معضلاتی که به طور معمول همیشه بیشتر ما با آن مواجه هستیم، اصلاح درختان حاشیه خیابان یا برخی از بلوارهاست که نیروهای خدمات شهری شهرداری به هیچ‌ وجه متوجه این موضوع نیستند که نباید در زمان شلوغی و ترافیک این کار را انجام دهند زمان اصلاح و هرس درختان، مسیر ۱۰ دقیقه‌ای را ۳۰ دقیقه یا بیشتر رفتم این یعنی بی‌احترامی به وقت و کار مردم. وقتی هم در مواردی به آن‌ها تذکری داده می‌شود بعضاً با بی‌تفاوتی از آن می‌گذرند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.