۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 654436

جانشین معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: پویش غربالگری فشار خون در شهرستان از یکم اردیبهشت با هدف آگاهی و حساس‌سازی جامعه آغاز به کار کرده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

پویش غربالگری فشارخون در شهرستان نیشابور
به گزارش قدس آنلاین، جواد مسیح‌آبادی عنوان کرد: رتبه یک مرگ و میر در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است. از اولین روز کاری سال ۹۸ جلسات متعددی برای برگزاری این پویش برگزار شده و این پویش با هدف جلب حداکثری مشارکت مردم در یک کمپین است و باید در این زمینه حساسیت ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای حساس‌سازی جامعه شروع به اقدامات مختلفی از جمله برگزاری جلسات با شرکای حوزه سلامت و تهیه بیلبوردهایی با عنوان (فشارت چنده؟) کردیم. سعی بر این بود تا نظر مردم را به این بیلبوردها جذب کنیم. هدف اصلی این پویش افراد بالای ۳۰ سال هستند به این دلیل که فشار خون از سن سی سالگی به بالا بسیار شایع‌تر است.

مسیح‌آبادی افزود: پویش غربالگری در کلیه مناطق شهرستان نیشابور و فیروزه به سرپرستی دانشکده علوم پزشکی اجرا می‌شود. ۲۳ پایگاه سلامت در سطح شهر، ۱۹۲ خانه بهداشت و ۵۸ مرکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان آماده خدمت هستند.

وی گفت: علاوه بر این دو پایگاه موقت نیز راه‌اندازی شده است؛ طی این مدت ۲۰۰ هزار تراکت برای افزایش اطلاعات در زمینه فشار خون و همین طور مطلع شدن از آدرس پایگاه‌های مختلف شهرستان در سطح شهر توزیع می‌گردد.

مسیح آبادی در پایان اشاره کرد: آغازگر این پویش شهرستان نیشابور است اما طی رایزنی‌هایی که رئیس دانشکده علوم پزشکی با وزیر بهداشت کشور داشته این طرح به زودی در کلیه کشور نیز انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.