رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام از ایجاد پردیس درمانی و بهداشتی در این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به موافقت اصولی وزیر بهداشت و درمان علوم پزشکی بزودی یک بیمارستان۲۲۰ تختخوابی به مساحت ۲۰هکتار در مجاور بیمارستان سجادیه ایجاد خواهد شد که می تواند یک مجتمع درمانی بزرگ در منطقه باشد.

پردیس درمانی، چشم انداز دانشکده علوم پزشکی تربت جام

دکتر محمد افکار، در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: با توجه به جمعیت منطقه بیمارستان سجادیه نیازمند توسعه و گسترش است و ضریب اشغال تخت های درمانی در این بیمارستان بالای ۸۵ درصد است و لازم است با احداث بیمارستان جدید مشکلات فیزیکی بیمارستان مرتفع گردد.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده فضای فیزیکی بیمارستان سجادیه ۱۵هکتار می باشد که با افزودن ۲۰هکتار دیگر از زمین های موقوفه ملک در سجادیه تربت جام تمام خدمات درمانی و آموزش پزشکی به این مکان انتقال خواهد یافت که می تواند برای بیماران مثمر باشد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام در ادامه افزود: تا دوماه دیگر بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در تربت جام افتتاح خواهد شد و در حال حاضر نرخ رشد زایمان در تربت جام بالاتر از میانگین کشوری است و اکنون این  بیمارستان با ۶۴ تختخواب می‌تواند نقش به سزایی در کاهش مراجعین به بیمارستان سجادیه داشته باشد.
وی اعلام کرد: بزودی برای انتخاب یک اسم از سوی مردم  برای بیمارستان زنان و زایمان تربت جام نظر سنجی خواهد شد تا زودتر برای انتخاب نام بیمارستان شرکت کنند.

سیاست مالی انقباضی در جهت خدمت به مردم

دکتر محمد افکار به سیاست های اجرایی دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور، سیاست مالی دانشکده انقباضی خواهد بود و لازم است با توجه به کمبود منابع مالی به خدمات دهی به مردم در دستور کار قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه نظام ارجاع الکترونیک در تربت جام می تواند به سیاست های مالی دانشکده کمک کند گفت: برنامه نظام ارجاع الکترونیک بزودی در حوزه درمانی تربت جام اجرایی خواهد شد تا درمان از خانه بهداشت شروع گردد تا مراکز درمانی و بیماران هزینه های اضافی برای تشخیص بیماری خود به کلینیک های تخصصی پرداخت نکنند.
وی با اشاره به اینکه باید حداقل خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شود گفت: در سال جاری برای جلوگیری از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در شهرستان تربت جام با توجه به تحریم های موجود، داروها و تجهیزات لازم درمانی خریداری خواهد شد تا مشکلی برای بیماران نباشد.
 

عدالت آموزشی در حوزه درمانی تربت جام

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام با تاکید بر عدالت آموزشی در شهرستان گفت: تلاش حوزه درمان در منطقه گسترش عدالت آموزشی بوده است و توانسته ایم طی دوسال گذشته برای دانشکده علوم پزشکی تربت جام سهمیه مناطق محروم دانشجو در رشته های پزشک عمومی، دندانپزشک و داروساز جذب کنیم که درحال حاضر ۱۰دانشجو در دانشگاه با همین سهمیه در کنکور سراسری برای تربت جام پذیرفته شده است که می تواند بسیاری از مشکلات منطقه در حوزه درمانی را تامین کند.
دکتر هومن محمد زاده  اعلام کرد: سهمیه های منطقه بومی تربت در رشته های پزشک عمومی در ۷سال آینده و داروسازی ۶سال دیگر از دانشگاه پزشکی کشور برای شهرستان خروجی خواهد داشت و پزشکانی که از سهمیه منطقه بومی تربت جام برای پذیرش در دانشکده علوم پزشکی قبول شوند مکلف خواهند بود ۱۲سال در تربت جام ارائه خدمت کنند که طی چند سال آینده تحولی عظیم در راستای درمانی تربت جام انجام خواهد گرفت.
وی همچنین به رعایت حقوق بیماران در بیمارستان تربت جام تاکید کرد و افزود: کمسیون ماده ۱۱ برای هرگونه شکایت و تخلف از خدمات درمانی در تربت جام طراحی شده است و لازم است هر کسی نسبت به حوزه درمانی شکایت دارد با ارائه مدرک معتبر در خواست احقاق حق نماید تا ظلمی به بیماران انجام نشود هرچند سامانه ۱۹۰می تواند هرگونه تخلفات پزشکی را رصد کند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام با اشاره به سند  تحول ۱۴۰۴ گفت: دغدغه اصلی مردم درمان است و تربت جام با توجه به موقعیت جغرافیایی نیازمند برنامه‌ریزی درمانی در سال های آینده است که دراین سند افق های دانشکده مشخص گردیده است و با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده تربت جام نیازمند ۱۸۵تخت فعال درمانی است که تلاش می شود که بیمارستان ۲۲۰تختخوابی دیگر  احداث گردد.
وی همچنین به ارتقای سطح کمی و کیفی درمان در منطقه اشاره کرد و افزود: بیمارستان سجادیه تربت جام طی یک ماه آینده به یک بیمارستان آموزشی تبدیل خواهد شد و این رویکرد می تواند به غنای اعتبار بخشی دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام کمک نماید.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین که چرا هنوز بعد از گذشت یک دهه هنوز کار بهسازی بیمارستان طالقانی به پایان نرسیده است گفت: بیمارستان طالقانی که با رویکرد یک مرکز درمانی بهسازی شده است اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا دوماه آینده افتتاح و به یک مرکز درمانی زنان و زایمان تبدیل خواهد شد هرچند که برخی زیر ساخت های بیمارستان همچون تهویه هوا و کفپوش آنتری باکتریال اتاق عمل در حال نصب می باشد که این دو مورد باعث تاخیر یک ماه شده بود که بزودی این بیمارستان افتتاح می گردد.

معدوم سازی 15تن مواد غذایی فاسد در تربت جام

محمد رحیمیان معاون بهداشت و مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام اعلام کرد:معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیش از  معدوم سازی ۱۵تن موادغذایی غیر بهداشتی خبر داد و گفت: درسال گذشته کارشناسان بهداشت محیط در بازدید و بازرسی از اماکن عمومی وکارگاه های صنعتی موفق شدند به میزان ۱۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر بهداشتی وغیر قابل مصرف راکشف،
جمع آوری و معدوم کند.

محمد رحیمیان افزود:  همچنین سال گذشته دو مرحله طرح واکسیناسیون فلج اطفال اجرا گردید و ۲۶هزار کودک زیر ۵سال واکسینه شدندو امسال نیز ۲۴ هزارکودک به طور ۱۰۰درصد واکسینه می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار ۲۸۰ مورد حیوان گزیدگی ازقبیل روباه، سگ وگربه داشتیم که برای درمان بیماران میلیاردی هزینه شد.

وی با اشاره به بهره برداری پایگاه های سلامت در سال جاری خاطرنشان کرد: از مجموع احداث ۱۱ واحد بهداشتی ودرمانی ۹واحد آماده بهره برداری است.
رحیمیان بااشاره به راه اندازی سامانه نظرخواهی ازمراجعین به مراکزدرمانی یادآور شد: بیش از ۹۴درصد مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی از خدمات ارایه شده اعلام رضایت کردنداین درحالی است که فقط هشت درصد به پیام دانشکده پاسخ گفتند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروزی با تشدید بازدیدها از اماکن عمومی و مراکز بین راهی ۲هزارو ۷۰۰ اخطاریه بهداشتی صادر و به متخلفان تحویل شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.