۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 654683

وقتی ما دم از تسهیل امور ازدواج می‌زنیم باید از همان قدم اول همه چیز را ساده بگیریم، نه اینکه آقایان نمایشگاه راه‌اندازی می‌کنند با این هدف که درآمد بیشتری برای یک عده خاص داشته باشد.

تبلیغ تجملات در نمایشگاه تخصصی ازدواج!

 ششمین نمایشگاه تخصصی «ازدواج، سنت نبوی» از یازدهم اردیبهشت در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.این نمایشگاه همان‌طور که از عنوان آن برمی‌آید نمایشگاهی برای تسهیل امور مربوط به ازدواج جوانان و البته فراهم نمودن شرایطی بهتر برای زوج‌هایی که به اصطلاح در شرف رفتن به زیر یک سقف هستند در حال برگزاری است.

دیروز در شرایطی که روز تعطیل بود سری به نمایشگاه بین‌المللی مشهد زدیم تا در جریان آنچه که پیرامون نمایشگاه ازدواج می‌گذرد قرار بگیریم.

با اینکه جمعه بود و مردم وقت و فرصت کافی برای حضور در نمایشگاه را داشتند، اما محوطه و سالن‌های درگیر نمایشگاه خلوت به نظر می‌رسید. وقتی از یکی از غرفه‌داران دلیل این خلوتی را جویا شدیم او یکی از دلایل را دریافت ورودی ۱۵۰۰ تومانی دانست. او می‌گفت: اگر قرار باشد یک خانواده چهار نفره وارد نمایشگاه شوند همان ابتدا باید ۶۰۰۰ تومان بدهند تا اجازه ورود پیدا کنند. برای جوان‌ترها که ازدواج نکردند و یا در شرف تهیه جهیزیه هستند پرداخت همین پول هم شاید زیاد باشد.

وقتی ما دم از تسهیل امور ازدواج می‌زنیم باید از همان قدم اول همه چیز را ساده بگیریم، نه اینکه آقایان نمایشگاه راه‌اندازی می‌کنند با این هدف که درآمد بیشتری برای یک عده خاص داشته باشد.

 جولان مزون‌داران، تشریفاتی‌ها و آتلیه‌داران!

مراجعه‌کننده دیگری که به گفته خودش به نمایشگاه آمده بود تا شرایط را برای خرید جهیزیه دخترش بررسی کند، به خبرنگار قدس گفت: با تبلیغاتی که در سطح شهر مشهد درخصوص نمایشگاه تخصصی ازدواج شده بود ما خیلی امیدوار بودیم که با مراجعه به نمایشگاه می‌توانیم لوازمی از جهیزیه دخترم را اینجا با شرایطی بهتر از بازار تهیه کنیم که باید عنوان کنم تفاوت قابل ملاحظه‌ای در این نمایشگاه به چشم نمی‌خورد. ضمن اینکه وقتی اینچنین نمایشگاهی قرار است برگزار شود قطعاً بایستی تسهیلاتی حداقل برای زوج‌های جوان قائل شوند، نه اینکه قسمت زیادی از نمایشگاه به تبلیغ برای سوق دادن زوج‌ها به تجمل‌گرایی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: دوستانی که برگزارکننده این نمایشگاه هستند حتماً شرایط مالی خوبی دارند که این حجم از نمایشگاه را به تبلیغ مزون‌ها، سالن‌های آرایش، گروه‌های تشریفات، آتلیه‌ها، سفره‌های عقد و گل‌آرایی و... اختصاص دادند. آنچه که ما در این قسمت از نمایشگاه با آن مواجه بودیم مصداق بارز تبلیغ تجمل‌گرایی بود نه ساده‌زیستی و فراهم نمودن شرایطی برای ازدواج آسان جوان‌ها.

وی افزود: قطعاً هدف این نمایشگاه کمک به تسهیل ازدواج نیست، بلکه فراهم کردن شرایط برای سود بردن برخی برندهای خاص که تجملات سنت حسنه ازدواج را هر روز بیشتر و بیشتر می‌کند و ازدواج را برای جوانان سخت‌تر.

این شهروند در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید از این نمایشگاه توانسته لوازمی از جهیزیه دخترش را تهیه کند یا اینکه شرایط متفاوتی برای زوج‌های جوان وجود دارد که بیرون از نمایشگاه نمی‌شود آن را یافت، اظهار داشت: در برخی از غرفه‌ها تفاوت اندکی در قیمت‌های اجناسی که بیرون عرضه می‌شود وجود دارد، اما به واقع آنچه که هست کمک چندانی به بهتر شدن شرایط برای خرید جهیزیه نمی‌کند. فقط برخی از غرفه‌داران به نسبت انصافی که دارند تخفیف‌هایی را ویژه زوج‌های جوان قائل می‌شوند که آن هم دندان‌گیر و خیلی زیاد نیست. در کل باید بگویم همان چند هزار تومانی که برای ورودی پرداخت کردیم از جیبمان رفت!

 شرایطی که غرفه‌داران قائل می‌شوند

یکی از غرفه‌داران فعال در حوزه سرویس خواب، برگزاری این چنین نمایشگاهی را برای تسهیل شرایط ازدواج مؤثر می‌داند و می‌گوید: همین شرایط خاص از جمله تخفیفاتی که هست و اقساط طولانی مدت‌تر برای زوج‌های جوان مثل غرفه خود ما که قائل می‌شویم، خودش کمک خوبی به خرید آسان‌تر می‌کند که در این ایجاد رقابت بین غرفه‌داران، خریداران سود آن را خواهند برد.

وی همچنین گفت: ساعت برگزاری نمایشگاه با توجه به شرایط فصلی می‌تواند بهتر از این باشد تا با این وجود مردم فرصت بیشتری داشته باشند از نمایشگاه بازدید کنند.

غرفه‌دار دیگری با اشاره به اینکه تاکنون کمتر زوج جوانی بوده که برای خرید به وی مراجعه کرده باشد، گفت: شاید زمان برگزاری این نمایشگاه که ۴۰ روز بیشتر از سال نگذشته زمان مناسبی برای آن نباشد در شرایطی که مردم پول زیادی در دست ندارند و قدرت خرید مردم معمولاً در این شرایط کمتر است، شاید اگر برگزاری این نمایشگاه در ماه‌های آخر سال می‌بود مردم استقبال بیشتری از آن می‌کردند.

 تجمل‌گرایی تفاوت نمایشگاه ازدواج با نمایشگاه لوازم خانگی!

زوج جوانی که به گفته خودشان برای بررسی شرایط نمایشگاه تخصصی ازدواج به نمایشگاه بین‌المللی مشهد مراجعه کرده بودند ضمن کم‌بار بودن برگزاری آن اظهار داشتند: برای ما خیلی جالب بود که نمایشگاه ازدواج را بیشتر نمایشگاه عرضه لوازم خانگی دیدیم تا نمایشگاهی برای تسهیل ازدواج جوان‌ها. فقط تفاوتی که این نمایشگاه با نمایشگاه لوازم خانگی داشت این بود که بخش بزرگی از نمایشگاه هم عرصه تبلیغات گسترده برای مزون‌ها و آرایشگاه‌ها و... بود که وقتی پای اینچنین تبلیغاتی باز می‌شود قطعاً تجمل‌گرایی به حد اعلای خودش می‌رسد. وقتی تجمل‌گرایی بیشتر شود هزینه‌های مراسم ازدواج افزایش می‌یابد و هر روز ازدواج برای جوان‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

این زوج جوان به نکته قابل توجه دیگری نیز اشاره کردند. آن‌ها از غیبت اداره کل ورزش و جوانان بخصوص معاونت جوانان این اداره کل در ارائه خدماتی که می‌توانند در بحث ازدواج جوان‌ها داشته باشند، گفتند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.